شنیده شدن انفجارهای متعدد در بغداد / اسرائیل، سوریه را هدف قرار داد

کدخبر: ۳۳۰۹۴۹
اقتصادنیوز: بامدادامروز وضعیت نظامی در سوریه و عراق متحول شده است. المیادین خبر داده که از شرق بغداد صدای انفجار به گوش می‌رسد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبر فوری در همین راستا شبکه خبری روسیا الیوم از سفر اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس ایران به پایتخت عراق خبر داد. خبری که البته تکذیب شد.

پیش از این گزارش شده بود که هواپیماهای آمریکایی از شامگاه سه شنبه به پروازهای مشکوک و شناسایی خود در روزهای اخیر بر فراز آسمان بغداد شدت بخشیدند.

چرایی افزایش تحرک نظامی امریکا در عراق

گزارشهای دریافتی حاکیست در روز و شب سه‌شنبه (۱۲ فروردین)پرواز انواع هواپیماهای جنگنده و شناسایی با سرنشین و بدون سرنشین آمریکا در آسمان عراق افزایش یافته است.

۱۳ فروردین ماه پایان ضرب الاجل گروههای مقاومت عراق به آمریکا برای تمکین در برابر قانون خروج نیروهای نظامی خارجی از عراق است.

افزایش پروازهای نظامی آمریکا در آسمان عراق می تواند با هدف نشان دادن آمادگی رزمی ارتش این کشور باشد.

علاوه بر این با توجه به اینکه ارتش آمریکا طی روزهای اخیر عملیات تخلیه چند پایگاه خود در عراق و اقلیم کردستان و تحویل آن به ارتش عراق را آغاز نموده، افزایش پروازهای شناسایی و رزمی می‌تواند برای محافظت از نیروها و تجهیزات در حال جابجایی باشد.

پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در آسمان حمص مقابله کرد

از دیگر سو اوضاع سوریه نیز ناآرام است. خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» نوشت:   پدافند هوایی سوریه با اهدافی متخاصم بر فراز آسمان حمص (غرب سوریه) مقابله کرده است و با تجاوز جنگنده‌های صهیونیستی مقابله کرده است.

به گزارش خبرنگار سانا این تجاوز از فراز حریم هوایی لبنان صورت گرفته که پدافند هوایی سوریه موفق شده است تعدادی از موشک‌ها را پیش از برخورد به اهداف منهدم کند.

پیشتر،‌ رسانه‌های سوری از مقابله پدافند هوایی این کشور با یک پهپاد متجاوز در اطراف پایگاه حمیمیم خبر داده بودند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید