کمک هواوی برای جلوگیری از شیوع کووید ۱۹ در هند

کدخبر: ۳۳۰۹۷۱
اقتصادنیوز : شرکت هواوی قصد دارد فناوری ها و تجربیات خود درباره مقابله با ویروس کووید ۱۹ در چین را در اختیار هند قرار دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، روز گذشته هند اعلام کرد ۱۰۷۱ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند. این در حالی است که مقامات این کشور بیم آن دارند که تعداد مبتلایان در مدت زمان کوتاهی بسیار بیشتر شود.

در همین راستا شرکت چینی هواوی اعلام کرده منابع خود را در اختیار دولت هند قرار می دهد تا بتواند با ویروس کووید ۱۹ مقابله کند.

«جی چن» مدیر ارشد هواوی در هند اعلام کرده مشغول بررسی روش هایی است تا دانش و تجربیات خود از وضعیت چین را برای مقابله با ویروس کرونا در هند به کار گیرد. همچنین این شرکت قصد دارد از فناوری های نوین مانند دستگاه های رصد دمای بدن از راه دور برای کنترل شیوع کووید ۱۹ در این کشور استفاده کند.

علاوه بر این موارد، چن فاش کرده هواوی آماده است فناوری تصویربرداری گرمایی ۵G را به کار گیرد. در چین از این فناوری برای کنترل شیوع ویروس کووید ۱۹ استفاده شده است. فناوری مذکور می تواند دمای اشیای در حال حرکت را به طور دقیق اندازه گیری کند و با خوانش هرگونه اطلاعات غیر معمول، پیام هشداری صادر کند.

از سوی دیگر هواوی پیشنهاد کرده از فناوری ۵G برای برقراری تله کنفرانس میان کارشناسان پزشکی استفاده شود. به این ترتیب پزشکان می توانند بدون حضور فیزیکی بیماران را درمان کنند. در کنار این موارد می توان از پلتفرم های تصویربرداری تشخیصی از راه دور ۵G و ربات های پزشکی ۵G برای مراقبت از بیماران قرنطینه شده استفاده کرد.

البته هند هنوز آزمایش های فناوری نسل پنجم اینترنت را آغاز نکرده است.وزارت مخابرات این کشور تصمیم دارد آزمایش های مربوط را از ماه جاری شروع کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید