گاف عجیب نتانیاهو در زمینه تخریب برنامه‌های ضدکرونایی ایران!

کدخبر: ۳۳۱۰۱۱
اقتصادنیوز: نتانیاهو یک ویدئو از ریختن اجساد در محل تخلیه زباله برای کابینه خود نمایش داده و مدعی شده است که مربوط به جانباختگان کرونا در ایران است؛ اما بعدا معلوم شده که ویدئو بخشی از یک فیلم مربوط به سال ۲۰۰۷ است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازتارنمای آکسیوس بامداد پنجشنبه در گزارشی به نقل از دو وزیر در کابینه رژیم اسرائیل نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل یک ویدئو را برای اعضای کابینه خود نمایش داد و مدعی شد که مدرک پنهان‌کاری ایران در ارتباط با کرونا است که در این ویدئو اجساد جانباختگان را به محل تخلیه زباله می‌ریزند.

براساس این گزارش، چند ساعت بعد دفتر نتانیاهو متوجه شد که این ویدئو هیچ ربطی به ایران ندارد و بخشی از یک سریال کوتاه به نام «پاندمیک» است که در سال ۲۰۰۷ از شبکه تلویزیون هالمارک آمریکا پخش شده است.

«باراک راوید» خبرنگار کانال 13 تلویزیون اسرائیل که این گزارش را نوشته، به نقل از مقام اسرائیلی افزود که سرویس‌های جاسوسی این رژیم مدعی شده‌اند که آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در ایران پنج برابر آمار رسمی است.

این مقام اسرائیلی همچنین گفت که نتانیاهو گمان کرده بود که مدرکی مبنی بر پنهانکاری ایران در مورد آمار کرونا مشاهده کرده و آن را در کنفرانسی ویدئویی دوشنبه این هفته با کابینه خود به اشتراک گذاشت.

نتانیاهو در این نشست گفت ویدئویی دیده است که سربازان ایرانی را در حالی نشان می‌دهد که اجساد را بار کامیون‌ها کرده و در محل دفن زباله می‌ریزند.

دو وزیر کابینه نتانیاهو به راوید گفته‌اند که نتانیاهو در این جلسه تایید کرده که «میر بن شبت» مشاور امنیت ملی‌اش این ویدئو را به او نشان داده است.

چندین عضو کابینه پس از این اظهارات نتانیاهو از او خواسته‌اند که ویدئو را به آن‌ها نشان دهد و نتانیاهو به مشاور امنیت ملی خود گفته که آن را در اختیار وزیرانش قرار دهد.

این ویدئو در هفته گذشته در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی فارسی‌زبان که اخبار کذب منتشر می‌کنند، دست به دست می‌شود و به نوشته آکسیوس، بدون بررسی صحت و سقم آن در اختیار نتانیاهو قرار داده شده است.

دفتر نتانیاهو در تماس خبرنگار کانال 13 تلویزیون اسرائیل برای پرسش در این باره، این روایت را رد نکرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید