مخالفت صریح ائتلاف‌های فتح و دولت قانون با نخست‌وزیری عدنان الزرفی/ معرفی سه نامزد جدید برای نخست‌وزیری عراق

کدخبر: ۳۳۱۰۴۶
اقتصادنیوز: ائتلاف‌های «فتح» و «دولت قانون»، در مخالفت با نخست‌وزیری عدنالن الزرفی، سه شخص جدید را برای تصدی منصب نسخت‌وزیر کشور عراق معرفی کردند.
مخالفت صریح ائتلاف‌های فتح و دولت قانون با نخست‌وزیری عدنان الزرفی/ معرفی سه نامزد جدید برای نخست‌وزیری عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل شبکه تلویزیونی کردستان 24، ائتلاف‌های «فتح» و «دولت قانون» سه شخص جدید را برای تصدی بر منصب نسخت‌وزیر کشور عراق معرفی کرده‌اند.

به گزارش این شبکه تلویزیونی عراقی، هر دو ائتلاف «فتح» به رهبری هادی العامری و ائتلاف «دولت قانون» به رهبری نوری المالکی، سه شخص جدید را به عنوان گزینه‌های مورد تایید برای  تشکیل کابینه جدید حکومت معرفی کرده‌اند که اسامی آن‌های عبارت است از: قاسم الاعرجی، وزیر کشور پیشین، عبدالحسین عبتان، وزیر ورزش و جوانان و  عزت الشابندر، نماینده سابق پارلمان.

پرده برداشتن از این اسامی در شرایطی است که عدنان الزرفی در 17 مارس 2020 (27 اسفند 1398) از سوی برهم احمد صالح، رئیس‌جمهوری عراق، به عنوان مامور تشکیل کابینه معرفی شد.

برگزیده شدن الزرفی به عنوان مامور تشکیل کابینه مخالفت بسیاری از جناح‌های سیاسی شیعه را در پی داشته و با صراحت آن‌ها اعلام کرده‌اند. به ویژه ائتلاف فتح و دولت قانون بارها با صراحت از رد او به عنوان رئیس دولت سخن به میان آورده‌اند.

عدنان الزرفی به دلیل داشتن تابعیت کشور آمریکا و متهم شدن به فساد در دوران بر عهده داشتن سمت استاندار نجف، به شدت مورد انتقاد جناح‌های سیاسی عراقی و نیز معترضان قرار گرفته است.

تا کنون شواهد امر نشان می‌دهند که عدنان الزرفی از شانسی اندک برای جلب رضایت جناح‌های برخوردار است و احتمالا نمی‌تواند در مدت یک ماه یعنی تا 26 آوریل کابینه حکومت را تشکیل دهد.

در صورت عدم تشکیل کابینه بحران سیاسی چند ماه در کشور عراق، به طور حتم تمدید خواهد شد و حتی می‌توان افزایش تعلیق عرصه سیاسی در این کشور در چند ماه آینده را  پیش‌بینی کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید