تکذیب ادعای جدید ترامپ توسط روسیه

کدخبر: ۳۳۱۰۶۵
اقتصادنیوز: سخنگوی رئیس جمهوری روسیه ادعای رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر گفت‌وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین با ولیعهد عربستان سعودی را تکذیب کرد.

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا دمیتری پسکوف روز پنجشنبه به خبرگزاری تاس گفت: ولادیمیر پوتین اخیرا هیچ گفت و گوی تلفنی با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی نداشته است.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه از اظهار نظر بیشتر مبنی بر اینکه آیا ترامپ عمدا چنین ادعایی کرده است، خودداری کرد و افزود: پاسخ دادن به این سوال دشوار است.

ترامپ در توییتر خود نوشت: همینک با دوست خود محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی که با رئیس جمهوری روسیه صحبت کرده است، گفت وگو کردم. 

وی افزود: من انتظار دارم و امیدوارم که آنها تولید نفت خود را حدودا تا سطح ۱۰ میلیون بشکه در روز و احتمالا بیشتر کاهش می دهند.

بر اساس اطلاعات پایگاه اینترنتی کاخ کرملین، رئیس جمهوری روسیه در اوایل ماه فوریه با ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی گفت وگوی تلفنی کرده و با ولیعهد وی هیچ مذاکره ای نداشته است.

آمریکا تلاش می کند تا شرکت های نفت این کشور که نفت شیل تولید می کنند و با سقوط بهای نفت در بازار جهانی امکان ادامه فعالیت و تولید نفت با هزینه بالا را ازدست داده اند دوباره شروع بکار کنند.

مقامهای آمریکایی از سوی دیگر تلاش می کنند روسیه و عربستان سعودی را برای کاهش تولید نفت به منظور افزایش بهای طلای سیاه متقاعد کنند.

نفت شِیل نفت نامتعارفی است که از گرماکافت، هیدروژنه‌کردن و انحلال گرمایی خرده‌های سنگ نفت‌زا (شِیل نفتی) به دست می‌آید. این فرایندها مواد آلی درون سنگ (کروژن) را به نفت و گاز مصنوعی تبدیل می‌کند. از نفت حاصله می‌توان بلافاصله به عنوان سوخت استفاده کرد یا با افزودن هیدروژن و زدودن ناخالصی‌ها چون سولفور و نیتروژن، ارتقائش داد تا به عنوان مادهٔ اولیه وارد پالایشگاه شود. محصولات پالایش‌شده را می‌توان در همان مصارفی به کار برد که محصولات پالایش‌شدهٔ نفت خام به کار می‌روند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید