غربالگری ۷۸۲۵ مادر باردار قمی

کدخبر: ۳۳۱۰۷۷
اقتصادنیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه از هفت هزار و ۹۰۰ مادر باردار در قم، هفت هزار و ۷۸۲ نفر غربال شدند گفت: از این تعداد ۲۱۵ نفر نشانه‌های مشکوک داشتند و از این مادران ۷۰ نفر به پزشک ارجاع شدند و ۱۱ نفر نیاز به بستری داشتند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا قدیر روز جمعه در گفت وگویی، با بیان اینکه قم از نظر غربالگری سلامت در منطقه سبز قرار دارد، افزود: ۷۴ درصد مردم قم تحت غربالگری قرار گرفته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، ادامه داد: از زمان شیوع طرح بسیج ملی، هشت هزار و ۸۲۹ نفر از افراد مشکوک به مراکز جامع خدمات سلامت قم مراجعه کرده اند.

وی ادامه داد: از افراد مشکوک ارجاع داده شده به مراکز جامع خدمات سلامت، ۷۰ درصد نیاز به بستری نداشته و فاقد علامت بودند و ۲۴.۴ دهم درصد نیز نیازمند مراقبت در منزل بودند، همچنین ۶ دهم درصد با رژیم درمانی از جمله کلروکین مرخص شدند و فقط ۴.۶ دهم درصد نیاز به مراجعه به بیمارستان ها و بستری داشتند.

قدیر گفت: در حال حاضر میزان غربالگری در سامانه سیب در کل کشور ۶۹ میلیون نفر بوده که در قم ۹۹۲ هزار نفر غربالگری شده و با آنها تماس گرفته شده است

وی افزود: ۸۴ درصد از تماس های گرفته شده نیاز به پیگیری و ۸۵ درصد نیز نیازمند پیگیری فوری بودند که با این افراد در عرض کمتر از ۲۴ درصد تماس گرفته و پیگیری انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اذعان داشت: با توجه به اینکه تعداد مراکز جامع سلامت و پایگاه های سلامت از میانگین کشوری کمتر است جا دارد از پزشکان، پرستاران، مراقبین سلامت، ماماها، بهداشت کارها، بهورزها و نیز کلیه پرسنل زحمتکش معاونت بهداشتی در شهر و روستاها قدردانی نمایم، که با تلاش و مجاهدت های مستمر خود این دستاورد مهم را رقم زدند.

قدیر گفت: در سامانه salamat.gov.ir تا به امروز ۴۸۹ هزار نفر ثبت نام کردند که در این زمینه نیز قم در رتبه پنجم کشوری قرار داد.

به گزارش ایرنا، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ساعت ۱۴ روز پانزدهم فروردین‌ماه، ۵۳ هزارنفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و سه هزار و ۲۹۴  نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۷هزار و ۹۳۵ نفر نیز بهبودیافته‌اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید