جایزه میلیارددلاری بیل گیتس به تهیه‌کنندگان ۷ واکسن بالقوه کرونا

کدخبر: ۳۳۱۰۸۳
اقتصادنیوز: بیل گیتس، بنیانگذار میلیاردر مایکروسافت می‌گوید که بنیاد وی بودجه ساخت کارخانه‌های هفت نامزد اصلی ساخت واکسن کرونا را فراهم می‌کند. این موضوع می‌تواند برای همه شهروندان سراسر جهان مفید باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، گیتس گفت که به احتمال زیاد بین همه کاندیداها، دو مورد از این هفت مورد از بقیه قوی‌تر هستند. به این معنی که میلیارد‌ها دلار برای تولید صرف می‌شود. وی گفت: «در شرایطی که جهان با از دست دادن تریلیون دلاری اقتصادی رو به رو است (با توجه به شیوع کرونا) در نتیجه یک تلاش چند میلیارد دلاری می‌تواند مفید باشد.»
درواقع بیل گیتس با وجود این واقعیت که می‌تواند به معنای هدر رفتن میلیارد‌ها دلار باشد، پول خود را به هفت کارخانه واکسن کرونا ویروس سرازیر می‌کند. گیتس گفت: «از آنجا که بنیاد ما در زمینه بیماری‌های عفونی تخصص عمیقی دارد، ما در مورد بیماری همه گیر فکر کردیم، برای آمادگی بیشتر برای تهیه واکسن، چیز‌هایی را تأمین کردیم، پول اولیه ما می‌تواند باعث تسریع در امور شود.»
گیتس ادامه داد: «به طور هم زمان آزمایش و ظرفیت ساخت ساختمان برای رسیدن به بهترین و سریعترین نسخه توسعه یافته یک واکسن می‌تواند حدود ۱۸ ماه طول بکشد. اما برخی از نامزد‌های برتر به تجهیزات بی نظیری احتیاج دارند.» بیل و همسرش ملیندا گیتس قبلاً مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار برای مقابله با بیماری کرونا هزینه کرده اند و حتی کیت‌های تست کرونا در منزل را به ایالت واشنگتن ارسال کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم‌ قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید