افزایش محبوبیت شبکه‌های اجتماعی

کدخبر: ۳۳۱۲۵۱
اقتصاد نیوز:شیوع ویروس کرونا باعث شده بسیاری از مردم در کشورهای مختلف قرنطینه شوند و در خانه بمانند. این کار استفاده از شبکه‌های اجتماعی را افزایش داده. در حالی که تیک تاک با رشد 47 درصدی محبوبیت به یک موفقیت بزرگ دست پیدا کرده، لینکدین با کاهش 23 درصدی مواجه شده است.
افزایش محبوبیت شبکه‌های اجتماعی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دیجیاتو، افراد هم اکنون از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط با آشنایان خود استفاده می‌کنند، اما این موضوع باعث نشده تمام شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار بگیرند. در این میان تیک تاک توانسته بیشترین توجه را به خود جلب کند. این شبکه اجتماعی که کاربران توسط آن ویدیوهای کوتاه به اشتراک می‌گذارند، با 47 درصد افزایش محبوبیت مواجه شده است. در مقام دوم، اسنپ چت قرار گرفته. این برنامه رشدی 18.5 درصدی را تجربه کرده. هر دوی این اپلیکیشن‌ها، بیشتر از هرچیز «ویدیو» محور هستند.

با توجه به آمار منتشر شده، شبکه‌های اجتماعی که بیشتر روی افراد جوان تمرکز کرده‌اند، مورد توجه بیشتری قرار گرفته‌اند. اما این موضوع باعث نشده سایر شبکه‌های اجتماعی قدیمی جستجو نشوند. میزان جستجوی توییتر، فیسبوک و اینستاگرام در این دوران افزایش داشته است. این برنامه‌ها که اکثرا توسط افراد بالغ مورد استفاده قرار می‌گیرند، 15 درصد افزایش جستجو را تجربه کرده‌اند.

پینترست در دوران قرنطینه افزایش محبوبیت 5 درصدی داشته. در حالی که شاید این رشد چندان چشمگیر نباشد، پینترست عملکرد بسیار بهتری نسبت به لینکدین داشته. لینکدین که بیشتر برای ارتباطات کاری کاربرد دارد، با کاهش 23 درصدی محبوبیت روبرو شده است. با توجه به شوکی که ویروس کرونا به اقتصاد جهانی وارد کرده، این کاهش محبوبیت منطقی و طبیعی به نظر می‌رسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید