تهدید عجیب یوتیوب در مورد کرونا

کدخبر: ۳۳۱۵۴۶
​اقتصاد نیوز:یکی ازتئوری های توطئه اخیر درباره ویروس کرونا این است که این ویروس با اینترنت 5G مرتبط است. این تئوری توطئه در ویدئوهایی در فضای مجازی نیز منتشر شده است. بر همین اساس نیز برخی از افراد که به این تئوری باور دارند، اقدام به آتش زدن دکل های 5G در انگلستان کرده اند.
تهدید عجیب یوتیوب در مورد کرونا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از انتخاب، ​​یوتیوب اعلام کرده است که تعداد ویدیوهایی که به کاربران اطلاعاتی مثل  ادعاهای دروغین مبنی بر ارتباط فناوری 5G با کروناویروس را می دهد، کمتر کرده و به زودی همه این نوع ویدئوها را حذف خواهد کرد.

این شرکت اعلام کرده است فیلم هایی را که خط مشی یوتیوب را نقض می کنند حذف می کند. هر نوع محتوایی که حاشیه ساز و اشتباه باشد حذف می شود. حداقل هفت برج مخابراتی سلولی در هفته گذشته در انگلیس به آتش کشیده شده است.چهار مورد از این آتش سوزی ها در 24 ساعت گذشته رخ داده است. این آتش سوزی ها عمدی و تحت تاثیر تئوری های توطئه رخ داده است. این رفتارها در شرایطی رخ می دهد که حتی یکی از برج های آتش گرفته ربطی به اینترنت 5G نداشت.

سخنگوی یوتیوب در این خصوص گفت :«سیاست های  ما روشن هستند و در نتیجه هر نوع فیلمی که رفتار نادرست را ترویج می کند حذف خواهیم کرد. روش های غیرقابل تایید درمان کرونا، تبلیغ داروها و مواردی مشابه نیز در این دسته بندی جای می گیرند. کاهش توصیه های مرتبط با نظریه های توطئه کرونا ویروس از مهمترین تلاش ها برای مبارزه با اخبار غلط است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید