نامه 24 مقام ارشد سابق به ترامپ برای کاهش تحریم‌های ایران

کدخبر: ۳۳۱۵۶۵
اقتصادنیوز؛ 24 مقام ارشد سابق جهانی از جمله دبیرکل پیشین ناتو، وزیرخارجه و وزرای دفاع اسبق آمریکا و ... در نامه ای خطاب به «دونالد ترامپ» خواستار کاهش تحریم های ایران در بحبوحه شیوع ویروس کرونا شده‌اند.
نامه 24 مقام ارشد سابق به ترامپ برای کاهش تحریم‌های ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ گروهی از دیپلمات ها و وزرای پیشین برخی کشورهای جهان از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خواسته اند با توجه به شیوع ویروس کرونای جدید و تلاشهای ایران برای مقابله با آن، برخی تحریم ها علیه تهران رفع شود.

 به نوشته روزنامه «گاردین» در نامه ارسالی این گروه 24 نفره خطاب به رئیس جمهوری آمریکا، نام دیپلماتهای ارشد و مقامات دفاعی اسبق جهان از جمله چهار دبیر کل ناتو مشاهده می شود. «جورج رابرتسون» دبیر کل پیشین ناتو، «فدریکا مورگرینی» رئیس سابق سیاست خارجی  اتحادیه اروپا، «گرو هارلم براندتلند» رئیس سابق سازمان بهداشت جهانی و«هانس بلیکس» دبیرکل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی از جمله این افراد هستند.

همچنین نام مقام های اسبق روسای جمهوری پیشین ایالات متحده همچون «مادلین آلبرایت» وزیر خارجه اسبق، «ویلیام کوهن» و«چاک هاگل» وزرای دفاع اسبق، «پاول اونیل» وزیر خزانه داری پیشین، « ویلیام برنز» از دیپلماتهای ارشد آمریکایی حاضر در مذاکرات اتمی با ایران مشاهده می شود.

این گروه 24 نفره در نامه خود خواستار کاهش آن گروه از تحریمهای آمریکا  علیه ایران  و قوانینی که مانع خرید کالاهای ضروری و پزشکی می شود، شده اند. اعضای این گروه بر این باورند که این گام به طور بالقوه می تواند با کمک به مهار ویروس کرونای جدید، جان صدها هزار نفر از مرم ایران، کشورهای همسایه ایران و نیز کشورهای اروپایی و آمریکایی ا را نجات دهد.

در بخشی از این نامه آمده است: «حضور در کشورهای دیگر برای نجات جان انسانها جهت حفظ  امنیت خودمان  ضروری است و باید اختلافات سیاسی بین دولت ها را  نادیده بگیریم.»

مدیر دیدبان حقوق بشر نیز  روز دوشنبه تأکید کرد که تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران باید در شرایط فعلی شیوع کرونا کاهش یابد تا به این کشور اجازه دسترسی به تجهیزات ضروری مورد نیاز را بدهد.

باوجود فشارهای جامعه بین‌الملل به دولت ترامپ برای لغو یا کاهش تحریم‌های ایران برای کمک به این کشور به منظور مقابله با ویروس ناشناخته کرونا، واشنگتن نه تنها تحریم‌ها را کاهش نداده ، بلکه در برخی موارد این تحریم‌ها را نیز افزایش داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید