پساب شست‌و‌شوی متوفیان کرونایی اصفهان بی‌خطرسازی می‌شود

کدخبر: ۳۳۱۶۰۵
اقتصادنیوز: مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: پساب ناشی از شست‌و‌شو و تغسیل متوفیان کرونایی در آرامستان اصفهان با حضور کارشناسان معاونت بهداشت استان به صورت ایمن دفع و بی‌خطرسازی می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، احمدرضا مرادی با اشاره به طرح برخی مطالب در خصوص آلودگی پساب ناشی از شست‌وشوی اجساد فوتی‌های مبتلا به کرونا، اظهار کرد: سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان، در موضوع شست‌و‌شو، تکفین و دفن متوفیان ناشی از بیماری کرونا خود را ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان می‌داند.  

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان ادامه داد: سازمان آرامستان با ارائه آموزش‌های تخصصی و لازم با حضور مستمر و روزانه ناظران و کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان، که در سالن تطهیر مقیم هستند رعایت همه اصول بهداشتی را بر اساس پروتکل‌های ابلاغی و رعایت همه مسائل شرعی در مراحل تغسیل، تکفین، تدفین و اقامه نماز میت فوتی‌های مبتلا و مشکوک به کرونا را انجام می‌دهد.    

وی افزود: همه آداب خاکسپاری اموات بر اساس این دستورالعمل‌ها انجام می‌شود تا رضایت شهروندان و امنیت روانی و اطمینان خاطر مراجعان، حاصل و کرامت متوفی حفظ شود.     

مرادی تصریح کرد: پساب ناشی از شست‌و‌شوی اجساد مرتبط با این بیماری در غسال‌خانه بر اساس پروتکل ابلاغی از سوی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان و به منظور پیشگیری از آلودگی محیط، به صورت ایمن دفع و بی‌خطرسازی می‌شود.   

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان افزود: همچنین استانداردسازی فاضلاب و پساب با حضور کارشناسان معاونت بهداشت، صورت می‌گیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید