سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا

تردد بین شهری از ۲۳ فروردین آزاد است

کدخبر: ۳۳۱۹۶۲
اقتصادنیوز : سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا گفت: صنوف کم خطر با هماهنگی اتاق اصناف و سایر دستگاه های مربوط از ۲۳ فروردین می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند، اما تلاش بر این است که این آغاز فعالیت مرحله‌ای و پلکانی باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،حجت‌الله غلامی شامگاه (چهارشنبه-۲۰ فروردین) در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه ممنوعیت تردد بین شهری تا ۲۳ فروردین است و از این تاریخ تردد آزاد می‌شود، اظهار کرد: در بیست و چهارمین جلسه ستاد پیشگیری کرونا در خصوص تردد در دو روز ۲۱ و ۲۲ فروردین ماه بحث شد که این تصمیمات را با پلیس هماهنگ کردیم. همچنان در بحث تردد بین شهری محدودیت داریم و تردد میان استان اصفهان با استان‌های دیگر در این دو تاریخ ممنوع است و هر سفری به استان اصفهان جلوگیری می شود. تردد از شهری به شهر دیگر هم ممنوع است و کنترل می شود و اجاز ورود و خروج در این دو روز را نمی‌دهیم.

وی به اعمال قانون زوج و فرد در تردد خودروها اشاره کرد و افزود: قبلا از ساعت ۶ تا ۲۴ قانون زوج و فرد اعمال می شد که با توجه به ساعت کار ادارات که از ساعت ۷ تا ۱۴ است و برای اینکه کارمندان بتوانند تردد کنند ساعت تردد را دو بخش کردیم. به همین دلیل از ساعت ۸ تا ۱۳ ممنوعیت تردد و قانون زوج و فرد را داریم، بنابراین کارمندان قبل از ساعت ۸ آزادند تا بتوانند از خودروی خودشان استفاده کنند و به محل کار خود بروند. همچنین از ساعت ۱۳ تا ۱۵ هم قانون زوج و فرد اعمال نمی شود و کارمندان می‌توانند در این فاصله به منزل خود برگردند و مجددا از ساعت ۱۵ تا ۲۴ دوباره قانون زوج و فرد اعمال می شود.

به گزارش ایسنا، سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا با بیان اینکه صنوف به دو دسته کم خطر و پرخطر تقسیم شده اند، تصریح کرد: صنوفِ پرخطر شامل فروشگاه های بزرگ زنجیره ای، آرایشگاه ها، پاساژهای تجاری، آموزشگاه های رانندگی، رستوران ها، اغذیه فروشی ها، فست فودی ها، بازارهای روز، نمایشگاه‌ها، باشگاه های ورزشی و بدنسازی، سالن های پذیرایی، قهوه خانه ها و چایخانه ها است که همچنان بسته خواهند ماند.

غلامی ادامه داد: بقیه صنوف کم‌خطر با هماهنگی اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های مربوط از ۲۳ فروردین می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند، اما تلاش بر این است که این آغاز فعالیت اصنافِ کم خطر، مرحله‌ای و پلکانی باشد. همچنین جلسه کمیته حمل و نقل هم فردا برگزار می کنیم و این بحث هم مدیریت خواهیم کرد و تاکسی ها را با محدودیت فعال می کنیم تا سفرهای کم خطر داشته باشیم.

وی افزود: دانشگاه ها و مدرسه ها همچنان تعطیل هستند و عجله ای برای بازگشایی نداریم و آموزش کماکان در فضای مجازی برای دانشگاه ها و مدارس ارائه می شود.

غلامی گفت: ساعت کار از ۷ صبح تا ۱۴ برای کل استان‌ها است و فعالیت ادارات در روز پنجشنبه ها طبق روال جاری ادامه خواهد داشت و فقط در موارد اضطرار استانداران می‌توانند برای یک برهه کوتاه پنجشنبه ها را تعطیل کنند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: پذیرش گردشگر در روستاهای طرفِ گردشگری ممنوع است و ضد عفونی روستاها نیز طبق برنامه زمانبندی انجام خواهد شد.

وی در خصوص زیرساخت های اینترنتی، گفت: مخابرات ظرفیت اینترنت را افزایش داد و ادارات، بسیاری از کارها را به شکل اینترنتی انجام می دهند، مانند شهرداری ها. بنابراین سرعت اینترنت به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

غلامی خاطرنشان کرد: فروشگاه های بزرگی که مایحتاج عمومی مردم را تامین می کنند، تعطیل نیستند و فروشگاه های بزرگ زنجیره ای که نیازهای ضروری مردم را تامین نمی کنند در لیست مشاغل پرخطر قرا می گیرند و ۳۱ فروردین در مورد این فروشگاه ها تصمیم گیری می‌شود. 

  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید