وزیر خارجه آمریکا دولت سوریه را به کاربرد سلاح شیمیایی متهم کرد

کدخبر: ۳۳۱۹۹۱
اقتصادنیوز : وزیر خارجه آمریکا در ادعایی تازه و با استناد به گزارش جدید سازمان منع تسلیحات شیمیایی مدعی شد که دولت سوریه علیه شهروندان خود از سلاح شیمیایی استفاده می کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه مدعی شد که گزارش جدید «سازمان منع تسلیحات شیمیایی» تازه‌ترین نمونه از «مجموعه بزرگ و روبه افزایش مدارکی!» است که نشان می‌دهند دولت سوریه علیه شهروندان خود از سلاح شیمیایی استفاده می‌کند.

وی همچنین در بیانیه‌ای مدعی شد که طبق ارزیابی واشنگتن دولت سوریه «از برنامه تسلیحات شیمیایی قدیمی خود مواد شیمیایی- به ویژه سارین و کلورین- و تجربه و تخصص کافی برای استفاده از سارین، تولید و بکارگیری مهمات کلرین و توسعه تسلیحات جدید شیمیایی را حفظ کرده است».

گفتنی است که یک تیم جدید در سازمان منع تسلیحات شیمیایی در نخستین گزارش خود مدعی شد که خلبانان نیروی هوایی ارتش سوریه که هدایت هواپیماهای نظامی «سوخو س و-۲۲» و یک فروند بالگرد را برعهده داشتند، روستایی در منطقه حماء در سوریه را در ماه مارس ۲۰۱۷ با بمب‌های کلروین سمی و گاز اعصاب سارین هدف قرار دادند.

این در حالی است که دولت «بشار اسد» رئیس جمهور قانونی سوریه و همچنین دولت روسیه بارها بکارگیری تسلیحات شیمیایی را انکار کرده و شورشیان را به راه اندازی حملات با هدف گرفتار کردن نیروهای سوریه متهم می‌کنند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید