پاسخ سازمان ملل به حملات ترامپ به سازمان جهانی بهداشت

کدخبر: ۳۳۱۹۹۹
اقتصادنیوز: دبیرکل سازمان ملل در پاسخ به انتقادات ترامپ از سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که اکنون زمان مناسبی برای ارزیابی واکنش جهانی به بیماری همه گیر کرونا نیست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازرویترز، آنتونیو گوترش چهارشنبه شب از جامعه جهانی خواست برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا متحد و متمرکز شوند. 

گوترش در بیانیه‌ای گفت، پس از آن که توانستیم بر این بیماری غلبه کنیم باید نگاهی به گذشته بکنیم تا بفهمیم چطور چنین بیماری بوجود آمد و چگونه ویرانی‌های آن به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت و واکنش افراد درگیر در برابر این بحران به چه شکل بود. 

اظهارات دبیرکل سازمان ملل پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه به شدت از سازمان جهانی بهداشت انتقاد کرد و آن را متهم کرد که بیش از حد به چین متمرکز شده و مشاوره بدی در هنگام شیوع ویروس جدید کرونا ارائه کرده است. 

وی همچنین تهدید کرد که واشنگتن در نظر دارد کمک‌های آمریکا به سازمان جهانی بهداشت را متوقف کند. 

گوترش در ادامه افزود: این ویروس در طول زندگی ما بی‌سابقه بوده است و نیاز به پاسخ بی‌سابقه‌ای دارد. بدیهی است در چنین شرایطی ممکن است که نهادهای مختلف از حقایق یکسان، قرائت‌های مختلف داشته باشند.  

به دنبال انتقادات ترامپ، فرانسه از سازمان جهانی بهداشت در برابر آمریکا حمایت کرد. 

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه روز چهارشنبه در تماس تلفنی با «تدروس آدهانوم» رییس سازمان جهانی بهداشت حمایت خود را از این سازمان اعلام کرد.  

یک مقام دفتر ریاست جمهوری فرانسه در این مورد به رویترز گفت: مکرون بار دیگر بر اعتماد و حمایت از این نهاد تاکید کرد.  

رییس جمهوری آمریکا شامگاه سه‌شنبه در پیامی توییتری سازمان جهانی بهداشت را متهم کرد که در زمان شیوع ویروس کرونا در چین، به غلط کشورها را توصیه به نبستن مرزهای خود به روی چین کرده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید