فضانوردان روسی و آمریکایی با وجود شیوع کرونا رهسپار فضا شدند

کدخبر: ۳۳۲۰۱۳
اقتصادنیوز: گروهی سه نفره از فضانوردان روسی و آمریکایی روز پنجشنبه همزمان با شیوع گسترده ویروس جدید کرونا کره زمین را به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی ترک کردند.
فضانوردان روسی و آمریکایی با وجود شیوع کرونا رهسپار فضا شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز، این فضانوردان از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان با مدل جدید پرتابه روسی سایوز رهسپار فضا شدند. ماموریت شش ماهه دو فضانورد روس و یک فضانورد آمریکایی با وجود شیوع نوع جدید ویروس کرونا لغو نشد.

با این حال نشست مطبوعاتی روز چهارشنبه آنها بر خلاف معمول به صورت ویدئویی و بدون حضور اعضای خانواده شان و خبرنگاران برگزار شد.

باید به جای صحبت با دوربین‌ها اکنون در حال گفتگو با آدم‌ها می‌بودیم.
کریس کاسیدی 
فضانورد آمریکایی

کریس کاسیدی، فضانورد آمریکایی در این نشست خبری گفت: «باید به جای صحبت با دوربین ها اکنون در حال گفتگو با آدم ها می بودیم.» این فضانورد ۵۰ ساله که برای سومین بار به فضا می رود همچنین از «تاثیر» محدودیت در روابط انسانی به دلیل شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» بر روحیه فضانوردان سخن گفت. او با این حال افزود: «البته ما درک می کنیم که این بحران تمام جهان را تحت تاثیر قرار داده است.»

سه عضو این ماموریت فضایی به همراه جانشینان خود زودتر از معمول قرنطینه شدند تا از ابتلای احتمالی آنها به ویروس جدید کرونا پیش از آغاز ماموریت جلوگیری شود. آنها از روز ۱۲ مارس (۲۲ اسفند) قرنطینه شده بودند.

از مدل جدید پرتابه روسی سایوز از سال ۲۰۰۴ تاکنون برای ارسال محموله و تجهیزات به ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می شد اما این برای اولین بار است که گروهی از فضانوردان با استفاده از این مدل جدید پرتابه سایوز رهسپار فضا می شوند.

گروهی از فضانوردان طی هفته های گذشته همزمان با اجرای قرنطینه سراسری در بسیاری از کشورها به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا توصیه هایی را برای تحمل دوره قرنطینه مطرح کردند. آنها شرایط مشابه با قرنطینه را پیش از این در ایستگاه فضایی بین المللی تجربه کرده اند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید