روند صعودی بیماری کرونا در جهان؛ ۲۱۰ کشور و منطقه درگیر/ نزدیک به ۱۰۳ هزار قربانی

کدخبر: ۳۳۲۲۰۲
اقتصادنیوز: آمارهای رسمی حاکی از آن است که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در سراسر جهان در حال افزایش بوده و این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد.
روند صعودی بیماری کرونا در جهان؛ ۲۱۰ کشور و منطقه درگیر/ نزدیک به ۱۰۳ هزار قربانی
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است، اولین بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و در حال حاضر به ۲۱۰ کشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.

تا لحظه انتشار این خبر شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان یک میلیون و ۶۹۹ هزار و ۶۳۲ نفر است که ۱۰۲ هزار و ۷۳۴ نفر از آن‌ها جان باخته و ۳۷۶ هزار و ۳۳۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

در حال حاضر یک میلیون و ۲۲۰ هزار و ۵۶۸ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان وجود دارد که از این میان یک میلیون و ۱۷۰ هزار و ۷۳۸ مورد معادل ۹۶ درصد از کل موارد وضعیت خفیف داشته و ۴۹ هزار و ۸۳۰ مورد معادل ۴ درصد از کل موارد در جهان وضعیت وخیم دارند.

ایالات متحده آمریکا با ۵۰۲ هزار و ۸۷۶ مورد ابتلا و ۱۸ هزار و ۷۴۷ قربانی در صدر فهرست مبتلایان جهانی قرار گرفته است. ۲۷ هزار و ۳۱۴ نفر از مبتلایان این کشور نیز بهبود یافته‌اند.

اسپانیا با افزایش شمار مبتلایان و ثبت ۱۵۸ هزار و ۲۷۳ مورد در رتبه دوم فهرست مبتلایان جهانی کرونا قرار گرفته است. تاکنون ۱۶ هزار و ۸۱ نفر از مبتلایان این کشور جان خود را از دست داده و ۵۵ هزار و ۶۶۸ نفر بهبود یافته‌اند.

ایتالیا نیز ۱۴۷ هزار و ۵۷۷ مورد ابتلا را به ثبت رسانده که از این میان ۱۸ هزار و ۸۴۹ نفر جان خود را از دست داده و ۳۰ هزار و ۴۵۵ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

فرانسه نیز شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ را ۱۲۴ هزار و ۸۶۹ نفر اعلام کرده است. از این میان تاکنون ۱۳ هزار و ۱۹۷ نفر جان باخته و ۲۴ هزار و ۹۳۲ نفر بهبود یافته‌اند.

همچنین آلمان تاکنون ابتلای ۱۲۲ هزار و ۱۷۱ نفر را به کروناویروس جدید گزارش کرده است که از این میان ۲۷۳۶ نفر جان خود را از دست داده و ۵۳ هزار و ۹۱۳ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

چین که اعلام کرده شیوع کروناویروس را تا حد زیادی کنترل کرده تاکنون ۸۱ هزار و ۹۵۳ مورد ابتلا به کووید-۱۹را گزارش کرده و تعداد قربانیان این بیماری در این کشور به ۳۳۳۹ نفر رسیده است. هم‌چنین تعداد بهبودیافتگان به ۷۷ هزار و ۵۲۵ نفر افزایش یافته است.

در انگلیس نیز ۷۳ هزار و ۷۵۸ نفر تاکنون به این ویروس مبتلا شده‌اند که ۸۹۵۸ نفر از آن‌ها جان باخته و ۳۴۴ نفر بهبود یافته‌اند.

همچنین در ایران تاکنون ابتلای ۶۸ هزار و ۱۹۹ نفر تایید شده است که از این میان ۴۲۳۲ نفر جان خود را از دست داده و ۳۵ هزار و ۴۶۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ترکیه هم تاکنون ابتلای ۴۷ هزار و ۲۹ نفر را به بیماری کووید-۱۹ اعلام کرده که از این میان ۱۰۰۶ نفر جان باخته و ۲۴۲۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

همچنین بلژیک با ۲۶ هزار و ۶۶۷ مبتلا و ۳۰۱۹ قربانی، سوئیس با ۲۴ هزار و ۵۵۱ مبتلا و ۱۰۰۲ قربانی و هلند با ۲۳ هزار و ۹۷ مبتلا و ۲۵۱۱ قربانی از کشورهای اروپایی با میزان شیوع گسترده محسوب می‌شوند.

بنا بر آمارهای سایت "ورلداُمتر"، کانادا با ۲۲ هزار و ۱۴۸ مبتلا و ۵۶۹ قربانی، برزیل با ۱۹ هزار و ۹۴۳ مبتلا و ۱۰۷۴ قربانی، پرتغال با ۱۵ هزار و ۴۷۲ مبتلا و ۴۳۵ قربانی، اتریش با ۱۳ هزار و ۵۶۰ مبتلا و ۳۱۹ قربانی، روسیه با ۱۱ هزار و ۹۱۷ مبتلا و ۹۴ قربانی، کره جنوبی با ۱۰ هزار و ۴۵۰ مبتلا و ۲۰۸ قربانی و سرزمین‌های اشغالی با ۱۰ هزار و ۴۰۸ مبتلا و ۹۵ قربانی از دیگر کشورها با میزان شیوع بالای کروناویروس جدید هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید