هشدار نسبت به هر گونه ماجراجویی‌ علیه ایران در منطقه

کدخبر: ۳۳۲۵۰۵
اقتصادنیوز: نائب رییس مجلس سنای پاکستان با تاکید بر اهمیت نقش جامعه‌ جهانی برای لغو تحریم‌ها و مشارکت با تهران در نبرد با ویروس کرونا، هشدار داد: هر گونه ماجراجویی علیه ایران به ضرر صلح و ثبات منطقه خواهد بود.

 

هر گونه ماجراجویی‌ علیه ایران به ضرر صلح منطقه‌ای خواهد بود

"سلیم ماندوی‌والا" روز یکشنبه در مصاحبه‌ با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه مواضع دولت و پارلمان پاکستان پیرامون تحولات منطقه‌ای، تحریم‌های ضدایرانی آمریکا، بحران شیوع کرونا، تحولات افغانستان، پیمان صلح دوحه و کشمیر را تشریح کرد.

نائب رییس مجلس سنای پاکستان تاکید کرد: رسیدگی به وضعیت فعلی در منطقه نیاز به خردمندی و هوشیاری همه طرف‌ها دارد و تمام بازیگران مهم منطقه‌ای باید برای ترویج صلح و توسعه نقش آفرینی کنند.

وی با تاکید بر اینکه پاکستان از روابط عالی با جمهوری اسلامی ایران برخوردار است، گفت: ایران قابل انزوا نیست و نباید اقدامی از این قبیل صورت بگیرد.

ماندوی والا تاکید کرد که در این اواخر ماجراجویی‌هایی علیه ایران در قالب اتهام زنی انجام شد که تبعات آن به ضرر صلح و ثبات منطقه تمام می‌شود.

وی افزود: جهان اسلام دیگر نمی‌تواند در مسیر جنگ قدم بردارد و امکان چنین چیزی نیست، بروز هرگونه جنگ پیامدهای خطرناکی در پی خواهد داشت و باعث ورود دیگر کشورها به این چنین رویارویی شده و حتی می‌تواند دامنه این جنگ نیز گسترش پیدا کند.

جامعه‌جهانی برای لغو تحریم‌های ایران ورود کند

نائب رییس مجلس سنای پاکستان گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز به دلیل شیوع کرونا و همزمان تحریم‌ها، در حال سپری کردن یک آزمایش است و جهان باید برای نجات بشریت وارد صحنه شود.

وی تاکید کرد: جامعه بین الملل باید براساس نگاه بشردوستانه و همدردی برای لغو تحریم‌های ایران ورود کند تا مسیر کمک به مردم ایران و کاهش درد و رنج آنان هموار شود.  

خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان 

ماندوی‌والا که از اعضای ارشد حزب مردم شناخته می‌شود درباره سرنوشت طرح خط لوله گاز ایران و پاکستان که هشت سال پیش در زمان دولت وقت حزب مردم پاکستان عملیات اجرایی آن کلید خورده بود، گفت: این طرح همچنان با تاخیر مواجه است.

وی‌ اظهار داشت: خط لوله گاز ایران و پاکستان از همان ابتدای عملیات اجرایی آن با تاخیر روبرو بود و تحریم‌های آمریکا نیز این طرح را دشوار ساخت.

عملیات اجرایی احداث خط لوله انتقال گاز جمهوری اسلامی ایران به پاکستان موسوم به 'خط لوله صلح' با حضور روسای جمهوری وقت ۲ کشور ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۱ در منطقه صفر مرزی کلید خورده بود اما به دلیل فشارهای خارجی و آنچه را که اسلام آباد تحریم‌های بین المللی می‌خواند، تاکنون هیچ قدمی برای پیشبرد آن برنداشته است.

مردم پاکستان، شخصیت‌ها و احزاب این کشور بطور جدی از دولت می‌خواهند تا قرارداد واردات گاز از ایران را به عنوان اقتصادی‌ترین، آسان‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر ورود انرژی به پاکستان، در اولویت اقدامات خود قرار دهد.

تحولات افغانستان و نگرانی از اوضاع کشمیر

نائب رییس مجلس سنای پاکستان امضای توافقنامه صلح دوحه میان طالبان و آمریکا را گام مهم در مسیر حل بحران افغانستان، بازگشایی روزنه‌های جدید همکاری در منطقه و به ویژه هموارسازی گفت‌ و گو میان گروه‌های داخل افغانستان دانست.

وی تاکید کرد: تمامی طرف‌های این توافقنامه باید به آن پایبند باشند، طالبان باید مذاکرات مستقیم با دولت کابل را آغار کند، آزادی زندانیان نیز به پیشبرد پیمان دوحه کمک خواهد کرد.

ماندوی‌والا تداوم کمک‌های غیرنظامی آمریکا به افغانستان را مهم برشمرد و اظهار داشت: با خروج نظامیان آمریکا و متحدان این کشور، افغانستان برای کنترل کامل کشور نیاز به کمک دارد و در این شرایط نباید کمک‌های غیرنظامی کشورها به کابل قطع شود.  

نائب رییس مجلس سنای پاکستان با اشاره به تحولات کشمیر و شیوع ویروس کرونا در این منطقه همزمان با ادامه محدویت‌هایی که در کشمیر برقرار است، گفت: هشت میلیون نفر در کشمیر با کمبود غذا، دارو و محرومیت از ارتباط با دنیای بیرون روبرو هستند و جامعه جهانی باید برای رسیدگی به این وضعیت وارد عمل شود.

وی هند را به اعمال قوانین ناعادلانه علیه مردم کشمیر متهم کرد و مدعی شد: دهلی‌نو به جای تامین نیازهای دارویی مردم کشمیر و تضمین سلامت آنان در برابر کرونا، دست به سرکوب آنان می‌زند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید