رفتار عجیب پادشاه تایلند در قرنطینه

کدخبر: ۳۳۲۵۳۲
اقتصاد نیوز:پادشاه تایلند که برای شرکت در یک جشن سنتی قرنطینه خود را به مقصد بانکوک ترک کرده بود، پس از ۴۸ ساعت و تحت تدابیر ویژه امنیتی به همراه همسر چهارمش به آلمان بازگشت.
رفتار عجیب پادشاه تایلند در قرنطینه

به گزارش اقتصاد نیوز، واجیرالونگ کورن، پادشاه ۶۷ ساله تایلند با قُرق کردن هتل «زونِن‌بیشه» در مرکز تفریحی گرامش-پارتِن‌کیشن واقع در منطقه کوهستانی آلپ، از اواخر مارس خود را برای محافظت از ویروس کرونا به همراه ۲۰ تن از زنان حرمسرای دربار قرنطینه کرد. بر پایه اخبار اولیه، مشخص نبود که سوتیدا تیدجای، همسر چهارم پادشاه، او را در قرنطینه همراهی می‌کند یا خیر. سوتیدا تیدجای مهماندار سابق شرکت هواپیمایی تایلند بود که پس برگزاری مراسم ازدواج رسمی با پادشاه در سال گذشته به عنوان ملکه جدید تایلند معرفی شد.

او برای نخستین بار طی دو ماه گذشته در جریان برگزاری مراسم روز یادبود سلسله چاکری(۶ آوریل) در بانکوک در انظار عمومی ظاهر شد؛ مراسمی که پادشاه رامای دهم نیز برای شرکت در آن از قرنطینه خود در آلمان خارج شده و به تایلند بازگشته بود.

او پیش از ورود به فرودگاه بانکوک، دستور داده بود تا به منظور رعایت تمامی جوانب بهداشتی و امنیتی، فعالیت ششمین فرودگاه آسیا متوقف شود. در مجموع در جریان سفر ۴۸ ساعته رامای دهم به تایلند، فرودگاه بانکوک ۳ روز تعطیل بود. هر چند مقام‌های این فرودگاه علت این تعطیلی را تلاش برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در تایلند عنوان کردند ولی برخی مخالفان پادشاه، هدف ازاین اقدام را ضدعفونی فرودگاه پیش از بازگشت پادشاه و جلوگیری از بروز اعتراض احتمالی از سوی منتقدان برنامه قرنطینه پادشاه در آلمان، عنوان کردند.

پادشاه تایلند در مسیر بازگشت به قرنطینه آلمان، سفری هوایی به زوریخ سوئیس داشته و به محض ورود او به فرودگاه این شهر، پلیس دوربین‌های مسیر عبور او را خاموش کرده و عکاس یک نشریه آلمانی حاضر در فرودگاه را نیز به طور موقت بازداشت کرده است. با این حال شاهدان عینی تایید کرده‌اند که در بازگشت حفاظت شده به قرنطینه آلمان، خانم تیدجای پادشاه تایلند را همراهی می‌کرده است.

رسانه‌های تایلند نیز علت تعیین مسیر سوئیس برای بازگشت به آلمان را زنده کردن خاطره آشنایی پادشاه و ملکه در این کشور، عنوان کرده‌اند. دربار تایلند هنوز تاریخی را برای پایان احتمالی دوره قرنطینه رامای دهم اعلام نکرده است.

واجیرالونگ کورن که از او به عنوان شاه رامای دهم نیز یاد می‌شود به دنبال مرگ پدرش در سال ۲۰۱۶ به سلطنت رسید و سال گذشته به طور رسمی تاجگذاری کرد. او پس از شیوع ویروس کرونا در تایلند و از ابتدای فوریه تاکنون تنها یک بار در انظار عمومی ظاهر شده است.

تایلند تاکنون از ابتلای ۲۵۵۱ تن به بیماری کووید ۱۹ خبر داده که ۳۸ نفر از آنها جان باخته‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید