حرکت اعتراضی دستفروشان مقابل شهرداری پایتخت

کدخبر: ۳۳۲۶۶۷
اقتصادنیوز: تعدادی از دستفروشان در اعتراض به وضعیت سخت معیشتی و اجازه نداشتن فعالیت به واسطه گسترش ویروس کرونا در مقابل ساختمان شهرداری تهران تجمع کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تعداد این تجمع کنندگان که به حدود ۵۰ نفر می رسید با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار رسیدگی به مشکلات معیشتی شدند.

پس از شیوع ویروس کرونا بازارهای روز و مکان های دستفروشی در تهران جمع آوری شد و پلیس اجازه دستفروشی در هیچ نقطه از پایتخت را نمی دهد.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در خصوص این تجمع به خبرنگار ایرنا توضیح داد: خواسته دستفروشان به حق است ولی مرجع پاسخگویی به خواسته ها این تجمع کنندگان شهرداری تهران نیست.

«غلامحسین محمدی» ادامه داد: دستفروشی جزو مشاغل فصلی است و وضعیت این شغل در کل کشور دچار مشکل شده اما باید در نظر داشت که در این خصوص باید وزارت خانه های کشور، کار، رفاه و سازمان تامین اجتماعی مسئولیت دارند و باید راهکاری در این خصوص پیش بینی کنند.

وی درباره تسهیلات ۵۰ میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان به دستفروشان که توسط شهرداری تهران توزیع می شود نیز گفت: در این خصوص لیستی از دستفروشان و افرادی که در مجموعه های بازارچه های فصلی فعالیت می کردند تهیه شده که قرار است پس از تایید این اسامی توسط معاونت های فرهنگی و اجتماعی و خدمات شهری شهرداری تهران، این تسهیلات بین دستفروشان توزیع شود.

به گفته محمدی، هنوز این لیست نهایی تهیه نشده و این دو معاونت شهرداری تلاش می کنند تا لیست با کمترین خطای ممکن تائید شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ تاکنون ۷۳ هزار و ۳۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، موارد فوت ناشی از این ویروس به ۴۵۸۵ نفر رسیده است.

همچنین از دیروز تا امروز ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید