قیمت کتاب درسی سال آینده چقدر است؟

کدخبر: ۳۳۲۶۹۶
اقتصادنیوز: معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، قیمت پشت جلد کتب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۰ـ۱۳۹۹ را اعلام کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، محمدمهدی کاظمی معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در شبکه خبر درباره ثبت‌نام اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: ثبت‌نام کتاب‌های درسی سال آینده به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ثبت‌نام کتب از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com انجام می‌شود و برای ورود به سامانه، کد ملی دانش‌آموزان، نام کاربری آنها و 6 رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموزان، «رمز عبور» آنها به سامانه است.

کاظمی اضافه کرد: ثبت‌نام به دو روش فردی و گروهی انجام می‌شود در روش فردی، خانواده دانش‌آموز با مراجعه به سامانه، ثبت‌نام را انجام می‌دهد و برای خانواده‌هایی که امکان ثبت‌نام فردی وجود ندارد، مدیریت مدرسه ثبت‌نام گروهی دانش‌آموزان را انجام می‌دهد.

وی افزود: ثبت‌نام کتاب درسی نوآموزان آمادگی تکمیلی(پیش‌دبستانی استثنایی) و دانش‌آموزان پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی(مدارس عادی و اسثنایی)، دانش‌آموزان پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه و دانش‌آموزان پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه پیش حرفه‌ای استثنایی، دانش‌آموزان پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه(نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش) و دانش‌آموزان پایه یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه حرفه‌ای استثنایی از امروز آغاز شده است و تا 23 خرداد امسال ادامه دارد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی قیمت کتاب‌های درسی را نیز اعلام کرد و گفت: قیمت کتاب های درسی متفاوت است. به عنوان مثال قیمت کتاب‌های درسی در دوره ابتدایی برای پایه اول ۲۴ هزار تومان و برای پایه ششم ابتدایی ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

کاظمی افزود: قیمت کتب در دوره متوسطه اول نیز از ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان متغیر است. در دوره متوسطه دوم به دلیل تکثر رشته‌ها قیمت کتاب‌های درسی متفاوت است اما به عنوان مثال عمدتا در شاخه نظری قیمت‌ها از ۵۲ هزار تا ۷۱ هزار تومان تعیین شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید