نقش ژنتیک در ابتلا به ویروس کرونا

کدخبر: ۳۳۲۷۲۹
اقتصاد نیوز: پاندمیک کووید 19 چند ماه پیش در چین ظهور کرد. این ویروس فارق از سن، جنسیت، نژاد به نرخی یکسان افراد را مبتلا می‌کند.
نقش ژنتیک در ابتلا به ویروس کرونا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، محققان سعی دارند با بررسی اطلاعات اپیدمیولوژیکی دلیل این تفاوت‌ها را بیابند. در همین راستا شرکت 23andMe تحقیقی جدید آغاز کرده تا هرگونه تمایز ژنتیکی را ردیابی و دلیل تفاوت در واکنش بدن مبتلایان به کووید19 را کشف کند.

در این میان این ویروس در بیماران مختلف به شکلی متفاوت ظهور می‌کند. فقط برخی از مبتلایان به ویروس کرونای مذکور بیمار می‌شوند و این عده علائم مختلفی را تجربه می‌کنند. برخی دچار تب و سرفه، برخی دیگر دچار دل درد و اسهال می‌شوند، عده‌ای دیگر اشتها یا حس بویایی خود را از دست می‌دهند.  برخی با قرنطینه خانگی و رژیم غذایی مملو از مایعات پس از دوره‌ای درمان می‌شوند. اما عده‌ای باید به دستگاه‌های کمک تنفسی متصل شوند. این روند برای همه بیماران یکسان نیست.

یک شرکت ارائه‌دهنده سرویس‌های ژنتیکی، تحقیقی درباره نقش ژنتیک در اختلاف واکنش بدن مبتلایان به ویروس کرونا انجام می‌دهد.

این شرکت که سرویس‌های ژنتیکی برای افراد فراهم می‌کند به چند پروژه آکادمیک تازه پیوسته که قصد دارند به همین سوال پاسخ دهند.

تحقیقات قبلی نشان داده بود برخی متغیرهای ژنتیکی سبب می‌شود افراد در برابر ریسک بالاتری نسبت به بیماری‌های عفونی قرار گیرند.

برخی متغیرهای ژنتیکی نیز در برابر عفونت‌ها از بدن دفاع می‌کنند. مانند جهش CCR5  که سبب می‌شود بدن افراد نسبت به ویروس اچ آی وی مقاوم باشد. 

در حال حاضر اظهار نظر در باره وسعت نقش دی ان ای در میزان ضعف در برابر کووید19 بسیار زود است. اما یافته‌های این تحقیقات در آینده به شناسایی افرادی کمک می‌کند که ریسک بالاتری در برابر بیماری دارند. از سوی دیگر به جستجو برای کشف درمان ویروس کرونا نیز کمک می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید