مطالعه ملی ثبت اطلاعات بالینی بیماران مبتلا به کرونا طراحی شد

کدخبر: ۳۳۲۸۲۱
اقتصادنیوز: با توجه به اهمیت ارزیابی بیماران و پیامدهای آن، مطالعه ملی بیماری (Covdi ۱۹) با محوریت معاونت تحقیقات وزارت بهداشت و مشارکت دانشگاه های علوم پزشکی طراحی شده است.
مطالعه ملی ثبت اطلاعات بالینی بیماران مبتلا به کرونا طراحی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، در این مطالعه مراکز همکار به صورت شبکه ای داده های مربوط به تشخیص، سیر بالینی، عوارض و پیامدهای بیماران مبتلابه (Covdi ۱۹) را که در بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی کشور بستری شده اند جمع آوری و ثبت می کنند و داده ها به صورت مشارکتی و با همکاری مراکز همکار تحلیل و منتشر خواهد شد.

این مطالعه علاوه بر موارد فوق به طراحی مطالعات اختصاصی برای هر یک از بیماری های همراه (دیابت، بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها، بارداری) به صورت nested case-control  و ارزیابی شاخص های بالینی اختصاصی بیماری ها و پیامدهای هر یک خواهند پرداخت و مشخص خواهد کرد که در کشور ما این دسته از بیماران در مقایسه با سایرین چه شرایطی را در ارتباط با بیماری (Covdi ۱۹) متحمل شدند و چه پیامدهایی خواهند داشت.

همکاری با شبکه های بین المللی در خصوص علایم و سیر بالینی بیماران کووید ۱۹ نیز از جمله اهداف این مطالعه خواهد بود.

نتایج این مطالعه برای مدیریت بیماری (Covdi ۱۹) در بیمارستان ها و همچنین گروه بندی بیماران پر خطر و برنامه ریزی های درمانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید