رئیس تیم بحران عراق از تدوین طرح پارلمانی خبر داد؛

اعلام سه‌ماه حالت فوق العاده در عراق

کدخبر: ۳۳۲۸۹۱
اقتصادنیوز: «حسن الکعبی» نائب رئیس پارلمان عراق و رئیس تیم بحران پارلمان از تدوین طرح اعلام حالت فوق‌العاده سه ماهه در این کشور به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.
 اعلام سه‌ماه حالت فوق العاده در عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «حسن الکعبی» نائب رئیس پارلمان عراق و رئیس تیم بحران پارلمان، امروز (سه‌شنبه - ۱۴ آوریل) از تدوین طرح اعلام حالت فوق‌العاده در این کشور به مدت سه ماه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد و هشدار داد که عراق هنوز در حلقه خطر قرار دارد.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، وی در جمع خبرنگاران گفت: طرح حالت فوق‌العاده،کاهش تجمع شهروندان در مناطق عمومی با حاکمیت امنیت و قانون را شامل می شود. عراق هنوز در حلقه و کانون خطر قرار دارد و اظهارنظرها درباره کم شدن خطر این بیماری مسری واقعیت ندارد و دقیق نیست.

الکعبی تصریح کرد: عراق از کمبود دستگاه‌های تشخیص و معاینه برای شناسایی بیماران مبتلا به کرونا رنج می‌برد و تنها چهار دستگاه مخصوص این امر در کل کشور وجود دارد که برای چهل میلیون نفر جمعیت بسیار ناچیز است.

اواخر اسفندماه ۱۳۹۸، «دفتر «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق امروز خبر داد که وی به همراه «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر پیشبرد امور این کشور، در یک نامه مشترک به «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق خواستار اعلام حالت فوق‌العاده به مدت یک ماه شده‌اند.

 در این نامه قید شد که مدت اعلام شده برای مبارزه با ویروس کرونا می‌تواند تمدید شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید