73 واکسن برای مقابله با کرونا در حال ساخت است

کدخبر: ۳۳۲۹۵۸
اقتصاد نیوز:ژورنال نیچر از ۷۸ طرح برای تولید واکسن در کشورهای گوناگون جهان خبر داد و ۳۷ واکسن دیگر هم مراحل ابتدایی تولید را می‌گذرانند.
73 واکسن برای مقابله با کرونا در حال ساخت است

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، ژورنال نیچر از ۷۸ طرح برای تولید واکسن در کشورهای گوناگون جهان خبر داد و ۳۷ واکسن دیگر هم مراحل ابتدایی تولید را می‌گذرانند.

به طور کلی، از ۸ آوریل ۲۰۲۰، چشم انداز جهانی تحقیق و توسعه واکسن COVID-۱۹ شامل ۱۱۵ کاندید واکسن است که از این تعداد ۷۸ مورد تأیید شده و ۳۷ مورد تأیید نشده است؛ از ۷۸ پروژه فعال تأیید شده، ۷۳ مورد در حال حاضر در مراحل اکتشافی یا بالینی هستند.

شیوع ویروس کرونا باعث تحریک کشورهای مختلفی برای تولید واکسن این ویروس شده است؛ از میان این طرح‌ها، یک طرح در دانشگاه آکسفورد، دو طرح در شرکت‌های بیوتکنولوژی آمریکایی و سه طرح در گروه‌های علمی چین وارد مرحله اول کارآزمایی بالینی شده‌اند. 

تعدادی از شرکت‌های دیگر نیز خبر داده‌اند که به زودی وارد آزمایش بالینی واکسن ویروس کرونا می‌شوند تا آزمایش‌های گسترده‌تری را انجام دهند.

دو شرکت داروساز آمریکایی Inovio و Moderna هم توانسته‌اند واکسن مشترک خود را به طور آزمایشی بر روی انسان‌ها آزمایش کنند و واکسن ساخت چین نیز به زودی آزمایش بالینی خود را آغاز می‌کند.

 تعداد زیادی از توسعه دهندگان واکسن نیز برنامه‌هایی را برای شروع آزمایش انسان در سال ۲۰۲۰ اعلام کرده‌اند.

تیتر یک
اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
کارگزاری مفید