بلاروس در تابستان نیروگاه هسته‌ای جدید راه‌اندازی می‌کند

کدخبر: ۳۳۳۱۳۸
اقتصادنیوز: مقامات بلاروس اعلام کردند که فعالیت نیروگاه برق هسته ای جدید این کشور در تابستان آینده آغاز می شود و تولید برق در آن نیز از فصل پاییز آغاز خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مقامات مینسک اعلام کردند، یک نیروگاه برق هسته ای جدید که ساخت آن در غرب بلاروس به اتمام رسیده است در تابستان سال جاری راه اندازی می شود و در فصل پاییز نیز تولید برق خود را آغاز می کند.

وزیر انرژی بلاروس در گفت وگو با یک شبکه تلویزیونی داخلی این خبر را اعلام و تصریح کرد: آن طور که ما برنامه ریزی کرده ایl، راه اندازی نیروگاه از لحاظ فنی در ماه ژوئیه خواهد بود و تولید برق هم در سپتامبر یا اکتبر است.

نیروگاه جدید بلاروس در نزدیکی مرز این کشور با لیتوانی قرار دارد و فاصله آن با پایتخت این کشور تنها 40 کیلومتر است. به همین دلیل، پیشتر وزیر انرژی لیتوانی این نیروگاه را یک تهدید امنیتی خوانده بود.

برنامه های بلاروس برای ساخت نیروگاه در غرب این کشور اولین بار در سال 2008 پس از آنکه مینسک یک وام 10 میلیارد دلاری از مسکو برای این پروژه دریافت کرد، منتشرشد و ساخت آن نیز توسط یک شرکت وابسته به روس اتم انجام شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید