ویتنام قرنطینه ۱۲ استان را یک هفته دیگر تمدید کرد

کدخبر: ۳۳۳۱۴۲
اقتصادنیوز: دولت ویتنام امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، قرنطینه ۱۲ استان این کشور از جمله هانوی و هو چی مین را برای یک هفته دیگر با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تمدید می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، اعمال محدودیت‌ها در ویتنام همچنان در بخش‌هایی از ویتنام ادامه می‌یابد تا از گسترش ویروس کرونا در این کشور جنوب شرق آسیا جلوگیری به عمل آید.

انگوین ژوآن فوک، نخست‌وزیر ویتنام این تصمیم را در تمدید قرنطینه تا ۲۲ آوریل سال جاری میلادی در جریان نشستی با مقام‌های کشوری که امروز برگزار شد، گرفته است.

این ۱۲ استان به شدت در معرض شیوع ویروس کرونا هستند. همچنین بر اساس آمارهای رسمی مقام‌های ویتنام، ۲۶۷ مورد ابتلا به این بیماری ویروسی در این کشور ثبت شده اما هنوز کسی از ابتلا به این ویروس جان نباخته است.

نخست‌وزیر ویتنام همچنین گفت: گزینه‌هایی برای حمایت از گسترش اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی در نظر گرفته شده اما گزینه‌هایی برای برداشتن این محدودیت‌ها به منظور از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی وجود ندارد. این قرنطینه شاید باز هم تمدید شود و سایر استان‌های کشور باید از آن تبعیت کنند. هیچ خطایی نباید صورت گیرد تا راه بازگشت این بیماری به کشور هموار نشود.

ویتنام نخستین کشوری بود که در اول آوریل سال جاری میلادی محدودیت‌هایی را وضع کرد و از مردم خواست تا به‌جز موارد اورژانسی یا خرید مایحتاج و مواد غذایی آن هم دست‌کم با رعایت فاصله دو متری از خانه‌های خود خارج نشوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید