پاسخ شهرداری تهران به ابهامات عدم ارائه مواد بهداشتی به کارگران

کدخبر: ۳۳۳۱۷۵
اقتصادنیوز: دبیر ستاد مقابله با کرونا شهرداری تهران در پاسخ به اظهارات یک عضو شورای شهر اعلام کرد: پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری ملزم به ارائه مواد بهداشتی و تجهیزات حفاظت فردی به کارگران شده‌اند و تخصیص منابع مالی برای پاداش تلاشگران مبارزه با کرونا در حال بررسی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رضا کرمی محمدی دبیر ستاد مقابله با کرونا شهرداری تهران در پاسخ به نامه و تذکر حبیب زاده عضو شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر نظارت مستمر بر حفظ سلامتی و تامین اقلام بهداشتی و حفاظت فردی کارکنان شهرداری و نیروهای پیمانکار طرف قرارداد با شهرداری اعلام کرد: اقلام بهداشتی و تجهیزات فردی کارکنان پیمانکار طرف قرارداد با شهرداری می‌بایست توسط پیمانکاران و بهره‌برداران مربوطه تهیه و در اختیار عواملشان قرار گیرد. در صورت نیاز حوزه‌های مربوطه می‌توانند راسا تهیه و در حساب‌های فی مابین پیمانکاران یا بهره‌برداران مربوطه کارسازی کنند.

در بخشی از نامه آمده است که در خصوص فراهم نمودن امکانات بهداشتی برای پیمانکارانی که در حوزه ذیربط با شهرداری تهران همکاری می نمایند در ابلاغیه ای اعلام شده است که" تامین ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده برای بخش‌های کارگری که بواسطه قراردادهای فی مابین مجموعه‌های تابعه شهرداری تهران با پیمانکاران به بخش خصوصی واگذار گردیده است(اسکان‌های کارگری، ایستگاه‌های میانی حمل زباله، کارگران شاغل در غرف تره بار و شهروند و ...) می‌بایست توسط پیمانکاران و بهره برداران مربوطه تهیه و در اختیار عواملشان قرار گیرد. در صورت نیاز حوزه‌های مربوطه می‌توانند راسا تهیه و در حساب‌های فی مابین پیمانکاران یا بهره‌برداران مربوطه کارسازی نمایند."

دبیرستاد مقابله با کرونا شهرداری تهران همچنین با اشاره به غربالگری کارکنان کلیه سازمانها و نهادهای زیر مجموعه شهرداری تهران، از اعزام موارد مشکوک به درمانگاه شهرداری مناطق ۲۲ گانه خبرداده و اعلام کرده است: ضمناً اکثریت نهادهای زیرمجموعه شهرداری تهران مبادرت به انجام آزمایش خون از پرسنل خود نموده‌اند تا مقدمات غربالگری برایشان فراهم گردد. در برخی از سازمانهای با ریسک بالا نیز تست کووید ۱۹ انجام شده است.

بنا براعلام روابط عمومی شورای شهر، کرمی محمدی همچنین در خصوص پیشنهاد حبیب‌زاده برای تخصیص منابع مالی برای اهداء پاداش به تلاشگران مبارزه با کرونا اعلام کرده است: تخصیص منابع مالی جهت اهداء پاداش و تشکر از تلاشگران خط مقدم بیماری کرونا در شهرداری تهران، از مصوبات ستاد مقابله با کرونا در شهرداری تهران بوده و در حال حاضر در کارگروه بودجه، پشتیبانی و منابع انسانی ستاد کرونای شهرداری تهران(اداره کل برنامه و بودجه واداره کل منابع انسانی) در حال بررسی است که به محض حصول نتیجه گزارشات مربوطه ارائه خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید