حمایت مالی گوگل از خبرنگاران محلی

کدخبر: ۳۳۳۲۲۶
اقتصادنیوز : گوگل صندوق امداد اضطراری روزنامه‌نگاری ایجاد کرده تا از اتاق‌های خبری محلی و کوچک در خط مقدم پوشش همه‌گیری کروناویروس (Covid-19) پشتیبانی کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، گوگل معتقد است که اخبار محلی منبع حیاتی برای ارتباط بهتر مردم و جوامع در زمان کنونی است و قابلیت گزارش دهی خانه‌نشینی محلی، سفارش‌های منزل، تعطیلی مدارس و پارک‌ها و اطلاعات مربوط به چگونگی عملکرد در برابر کووید-19 را دارد.

به گفته ریچارد گینگراس، معاون منتشرکننده اخبار گوگل، این بودجه برای سازمان‌های خبری تولیدکننده اخبار اصلی برای جوامع محلی در زمان بحران کنونی اختصاص‌یافته و از هزاران دلار برای اتاق‌های خبرهای کوچک محلی و میزان بیشتری برای اتاق‌های خبری بزرگ‌تر  بر اساس مناطق مختلف خواهد بود.

گوگل از افشای میزان پول در این صندوق امداد و میزان اختصاصی برای هر ناشر خودداری کرد.

علاوه بر این ، گوگل یک‌میلیون دلار به‌طور جمعی به مرکز بین‌المللی روزنامه‌نگاران اعطاء می‌کند  و قصد دارد منابع فوری را برای حمایت از خبرنگاران در سطح جهان فراهم کند. همچنین مرکز روزنامه‌نگاری دانشکده روزنامه‌نگاری کلمبیا، به خبرنگارانی که در معرض حوادث آسیب‌زا این بحران قرار دارند، کمک می‌کند.

وی گفت: "از امروز، ناشران در همه‌جا می‌توانند از طریق یک فرم ساده، کمک مالی درخواست کنند. ما این کار را تا حد امکان ساده کردیم تا اطمینان حاصل کنیم که به ناشران واجد شرایط در سراسر جهان کمک می‌کنیم. "

وی در ادامه افزود: اپلیکیشن‌ها چهارشنبه 29 آوریل 2020 ساعت 23 و 59 دقیقه بسته می‌شوند و در پایان این فرآیند اعلام خواهیم کرد چه کسی بودجه دریافت کرده و چگونه ناشران از این بودجه استفاده کنند."

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید