فاصله گذاری اجتماعی کرونا تا سال ۲۰۲۲ ادامه دارد!

کدخبر: ۳۳۳۳۲۵
​اقتصاد نیوز:فاصله گذاری اجتماعی پاندمی کووید ۱۹ باید بسیار بیشتر از آنچه تصور می‌شود ادامه پیدا کند؛ تازه‌ترین تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که دردسرهای بیماری کرونا به این زودی‌ها از بین نخواهد رفت!
فاصله گذاری اجتماعی کرونا تا سال ۲۰۲۲ ادامه دارد!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از گجت نیوز، فاصله گذاری اجتماعی طرحی جهانی بوده که به جلوگیری از برگزاری اجتماعات و انجام فعالیت‌های اجتماعی که باعث جمع کردن افراد زیادی در کنار یکدیگر می‌شود، مربوط است؛ در همین رابطه تحقیق جدید دانشمندان نشان می‌دهد که اقدامات مربوط به این طرح ممکن است تا سال ۲۰۲۲ ادامه داشته باشند.

محققان اخیرا نگاهی به آینده پاندمی کرونا انداخته‌اند و بر اساس وضعیت کنونی و ویژگی‌های کووید ۱۹ تخمین زده‌اند که به احتمال قوی، جوامع جهانی باید تا دو سال دیگر بحث فاصله گذاری اجتماعی را به صورت مداوم و یا متناوب اجرا کنند تا از وارد شدن فشار بیش از حد به کادر درمانی مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها در موج‌های بعدی شیوع کرونا جلوگیری شود.

در سه شنبه‌ای که گذشت محققان مقاله مربوط به این بررسی‌ها را در ژورنال “Science” منتشر کردند؛ در این مقاله وضعیت ماه‌ها و سال‌های آینده پاندمی کرونا پیش‌بینی شده و مطالب قابل توجهی در مورد شیوع مجدد ویروس در آینده نزدیک ارائه شده است. محققان باور دارند که به احتمال قوی، در زمستان آینده کووید ۱۹ مجددا شایع می‌شود و حتی اگر هم‌اکنون موفق به مقابله با پاندمی شویم، توصیه‌های مربوط به فاصله گذاری اجتماعی باید تا مدت‌ها رعایت شوند.

همان‌طور که اشاره شد، فاصله گذاری اجتماعی اقدامی مهم و کارآمد برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس و کاهش تعداد مبتلایان بوده و برخی معتقدند که قوی‌ترین سلاح مقامات بهداشتی و سیاسی جهان برای شکست دادن کرونا در حال حاضر به جلوگیری از برگزاری اجتماعات و تجمع افراد مربوط می‌شود. چنین راهکاری برای قوی‌تر شدن ایمنی جمعی و همچنین افزایش احتمال توسعه و تولید انبوه واکسن هم بسیار مهم است.

ایمنی جمعی یکی از فاکتورهای مهم در اپیدمی‌هاست که به تعداد افراد یک جامعه آماری که نسبت به یک بیماری خاص مصونیت پیدا کرده‌اند، مربوط می‌شود. دانشمندان اعلام کرده‌اند که در کنار مقابله با تجمعات، راهکارهای دیگری مانند تجهیز مراکز درمانی و تحقیقات بیشتر در مورد درمان بیماری کرونا می‌تواند سرعت پروسه افزایش ایمنی جمعی را بالا برده و نیاز به اعمال فاصله گذاری اجتماعی به صورت جدی، سخت‌گیرانه و دائم را از بین ببرد.

البته نکته‌ای که دانشمندان در تحقیق فاصله گذاری اجتماعی مورد توجه قرار نداده‌اند، بحث میزان دوام مصونیت افراد نسبت به بیماری کروناست؛ به بیان دیگر هنوز مشخص نیست که بازماندگان و نجات یافتگان کووید ۱۹ که ویروس کرونا را شکست داده‌اند تا چه مدت نسبت به این بیماری مرگبار دستگاه تنفسی مصون می‌مانند و چقدر احتمال دارد که با شیوع مجدد کووید ۱۹، دوباره به بیمار مبتلا شوند.

از طرف دیگر گزارش‌هایی منتشر شده که برخی از افراد بهبود یافته و مصون نسبت به این بیماری مجددا به کرونا مبتلا شده‌اند و وجود چنین مواردی نگرانی‌ها را افزایش داده است. دانشمندان در تحقیق منتشر شده اعلام کرده‌اند که احتمال بازگشت دوباره موج کووید ۱۹ حتی تا سال ۲۰۲۴ هم وجود دارد و این مسئله باید جدی گرفته شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید