خط ونشان کشیدن جدید روسیه برای آمریکا

کدخبر: ۳۳۳۳۹۸
اقتصادنیوز: معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه در برنامه‌ریزی‌ نظامی خود تجهیز زرادخانه اتمی به سلاح‌های پیشرفته که واشنگتن دنبال می‌کند را مدنظر قرار خواهد داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تاس، سرگئی ریابکوف در مصاحبه با نشریه «حیات بین المللی» گفت: ما شاهد اجرای برنامه گسترده تجهیز نیروی راهبردی هسته‌ای آمریکا هستیم که برای چندین سال با بودجه بسیار بزرگ برنامه ریزی شده است.

 

وی افزود: همه این اقدامات در برنامه‌ریزی های نظامی ما (روسیه) مورد توجه قرار می گیرد.

دیپلمات ارشد روس گفت: موشک های قاره پیمای بالستیکی «ماینتمن۳» از قدرت تخریب بسیار بالایی برخوردار است. اطمینان دارم که سازمان‌های آمریکایی دست اندر کار، مراقب هستند که این موشک‌ها در حالت آمادگی نظامی قرار داشته باشند. 

 علاوه بر این ریابکوف خاطرنشان کرد که نظامیان آمریکایی به استفاده از بمب افکن‌های راهبردی «ب-۵۲» ادامه می دهند. 

ریابکوف افزود: این هواپیماها به عنوان وسایل برای تسلیحات ضربتی نوسازی می‌شود و در آینده برای بکارگیری و حمل این تسلیحات استفاده خواهد شد.  

به گزارش ایرنا، انبارهای سلاح‌های هسته‌ای جهان شامل ۱۵ هزار و ۱۹۵ کلاهک است که نزدیک ۱۰ هزار کلاهک در حالت انتظار برای انهدام و پایان عمر قرار دارند.
آمارهایی که سازمان‌های علمی آمریکا منتشر کرده‌اند، نشان می‌دهد خطرناکترین این سلاح‌ها سه هزار و ۸۰۰ کلاهک است که اکنون در حالت نظامی قرار دارد.
روسیه و آمریکا بیشترین تعداد کلاهک را دارند و سهم هر کشور ۴ تا ۴ هزار و ۵۰۰ کلاهک و بمب اتمی است. انگلیس، چین و فرانسه نیز مسلح به چنین جنگ افزارهایی هستند.
اسرائیل نیز بیش از ۲۰۰ کلاهک اتمی در اختیار دارد که تهدید بزرگی برای امنیت منطقه خاورمیانه محسوب می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید