​کرونا لوگوی کدام خودروسازان را تغییر داد؟

کدخبر: ۳۳۳۴۳۰
اقتصاد نیوز:متخصصان و دست‌اندرکاران سلامت براین باورند فاصله‌گذاری اجتماعی بهترین راهکار برای شکست این ویروس است. خودروسازان نیز از این قافله عقب نمانده و در راستای تطبیق با شرایط فعلی اقداماتی مانند «توقف تولید»، «لغو رونمایی‌ها و حضور در نمایشگاه‌های خودرو»، «تعطیلی موقت نمایندگی‌ها» و حتی «تشویق به فاصله‌گذاری اجتماعی با تغییر لوگوی خود» انجام داده‌اند.
​کرونا لوگوی کدام خودروسازان را تغییر داد؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، شیوع ویروس کرونا به بحران‌های زیادی در دنیا دامن زده است. متخصصان و دست‌اندرکاران سلامت براین باورند فاصله‌گذاری اجتماعی بهترین راهکار برای شکست این ویروس است. خودروسازان نیز از این قافله عقب نمانده و در راستای تطبیق با شرایط فعلی اقداماتی مانند «توقف تولید»، «لغو رونمایی‌ها و حضور در نمایشگاه‌های خودرو»، «تعطیلی موقت نمایندگی‌ها» و حتی «تشویق به فاصله‌گذاری اجتماعی با تغییر لوگوی خود» انجام داده‌اند. شرکت‌های خودروساز سایپا و ایران خودرو هم از این قاعده مستثنی نبوده و چندی پیش لوگوی خود را با هدف ملحق شدن به پویش فاصله‌گذاری اجتماعی تغییر دادند.

با ادامه شیوع کرونا و آثار مخرب آن بر فضای اقتصادی کشور، بسیای از کسب‌وکارها و بنگاه‌ها مسیر و روال عادی فعالیت‌های خود را تغییر داده‌اند. به‌طور نمونه یکی از خودروسازانی که موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی را پشتیبانی می‌کند «هیوندای» است. این برند کره‌جنوبی طی توییتی در صفحه رسمی خود لوگوی خود را به نحوی تغییر داده که در آن عدم دست دادن مشخص است. در واقع لوگوی هیوندای علاوه بر نمایش حرف اچ، دو دست را در حال دست دادن نشان می‌دهد که اکنون هیوندای این لوگو را به‌نحوی تغییر داده که دو دست از یکدیگر جدا هستند. به‌علاوه پیش‌تر فولکس‌واگن، مرسدس بنز و آئودی نیز دست به چنین ابتکاری زده‌اند که در ادامه این گزارش به آنها اشاره شده است. در ایران هم دو خودروساز بزرگ کشور با هدف مشارکت در کمپین و پویش فاصله‌گذاری اجتماعی، دستی بر سرو روی آرم‌های تجاری خود کشیده‌اند.

چهره جدید لوگوهای خارجی‌

تغییر نشان تجاری خودروسازان برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا، یکی از اقدامات نمادینی است که در چند روز گذشته از سوی برخی خودروسازان خارجی انجام شده است. سه شرکت «آئودی»، «مرسدس‌ بنز» و «فولکس‌واگن» در فراخوانی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به طور موقت آرم‌های خود را تغییر دادند.در لوگوهای جدید، بخش‌های به‌هم پیوسته نشان تجاری این شرکت‌ها از هم جدا شده تا بر اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید شود. این شرکت‌ها با انتشار آرم‌های جدید خود در شبکه‌های اجتماعی در پیام‌هایی از مردم خواسته‌اند از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و از یکدیگر دو متر فاصله بگیرند.

آئودی: این خودروساز آلمانی تغییراتی در لوگوی خود با هدف فاصله‌گذاری اجتماعی انجام داده و پیام را با دور کردن چهار دایره نشان خود از یکدیگر نمایش داده است. همراه با آرم جدید، ویدیویی منتشر شده که با جمله «از یکدیگر فاصله بگیرید - در کنار هم بمانید» به پایان می‌رسد.

فولکس واگن: فولکس‌واگن بین دو حرفی که آرم شرکت را شکل داده فاصله ایجاد کرده است. این شرکت خودروساز در پیام‌هایی از مردم به خاطر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تشکر کرده‌ و از آنها خواسته‌اند تا برای کمک به توقف شیوع ویروس کرونا در خانه بمانند.

مرسدس بنز: مرسدس بنز هم پس از آنکه فولکس واگن و آئودی به کمپین فاصله‌گیری اجتماعی پیوستند، تصویری را در حساب کاربری فیسبوک خود به اشتراک گذاشت که لوگوی تغییریافته این شرکت را نشان می‌دهد. این شرکت‌ با انتشار آرم‌های جدید خود در شبکه‌های اجتماعی در پیام‌هایی از مردم خواسته از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و از یکدیگر فاصله بگیرند.

ابتکار خودروسازان ایرانی

اما با پیوستن خودروسازان به پویش بین‌المللی تشویق مردم به رعایت فاصله اجتماعی در زمان شیوع ویروس کرونا، شرکت‌های خودروساز گروه سایپا و ایران خودرو هم لوگوی خود را تغییر دادند.

سایپا: سایپا، پارس‌خودرو، زامیاد و سایپادیزل، شرکت‌های زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا که صاحب برند خودروسازی هستند با پیوستن به این پویش بین‌المللی، به‌طور موقت نشان‌های تجاری خود را تغییر دادند. این شرکت‌ها با ایجاد فاصله در لوگوهای جدید خود سعی کرده‌اند لزوم رعایت فاصله اجتماعی را در دوران شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید-19 یادآوری کنند.

ایران خودرو: گروه صنعتی ایران خودرو هم به منظور تشویق مردم برای به شرکت در فاصله‌گذاری اجتماعی لوگوی خود را تغییر داد. ایران خودرو با اعمال تغییر و فاصله اندازی در لوگوی نوشتاری این شرکت به این شعار تبلیغاتی «ایرانِ خود رو ایمن و سلامت نگه داریم» رسیده است.​

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید