پیش‌بینی سازمان ملل از تعدادقربانیان کرونا در آفریقا

کدخبر: ۳۳۳۵۸۰
اقتصادنیوز: کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای آفریقا (UNECA) ضمن درخواست برای یک شبکه امنیتی ۱۰۰ میلیارد دلاری برای قاره آفریقا هشدار داد که شیوع کرونا احتمالا منجر به جان باختنِ ۳۰۰ هزار نفر و سوق دادن ۲۹ میلیون نفر به سمت فقر در این قاره خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در بین بیش از دو میلیون مبتلا به کروناویروس در سراسر جهان، ۵۴ کشور آفریقایی تنها کمتر از ۲۰ هزار مورد ابتلا را به خود اختصاص داده‌اند اما سازمان جهانی بهداشت هشدار داده که طی سه تا شش ماه آینده موارد ابتلا در آفریقا به ۱۰ میلیون مورد خواهد رسید.

کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای آفریقا اعلام کرده که برای انجام اقدامات فوری و مناسب جهت تامین سلامت و امنیت اجتماعی در آفریقا به دنبال شیوع کروناویروس دست‌کم ۱۰۰ میلیارد دلار نیاز است.

این کمیسیون چهار سناریو را بر اساس سطح اقدامات پیشگیرانه‌ای که توسط دولت‌های آفریقا معرفی شده‌اند، مدل‌سازی کرده است.

پیش‌بینی‌ها نشان داده در صورت عدم انجام اقدامات پیشگیرانه در سال جاری در آفریقا بیش از ۱.۲ میلیارد نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده و ۳.۳ میلیون نفر نیز جان خود را از دست می‌دهند.

اما بیشتر کشورهای آفریقایی تاکنون اقدامات مختلفی از فاصله‌گذاری اجتماعی را اجرایی کرده‌اند که شامل ممنوعیت رفت‌وآمد و سفر در برخی از کشورها و قرنطینه کامل در برخی دیگر می‌شود.

با این حال در بهترین سناریوی ممکن و با وجود انجام اقدامات شدید مقابله‌ای با کرونا قاره آفریقا با ۱۲۲.۸ میلیون مبتلا به کووید-۱۹، ۲.۳ میلیون بستری در بیمارستان‌ها و ۳۰۰ هزار مرگ و میر ناشی از این بیماری مواجه خواهد شد.

بنا بر گزارش رویترز، مبارزه با این بیماری در قاره آفریقا با این واقعیت که ۳۶ درصد از آفریقایی‌ها به امکانات شست‌وشوی خانگی دسترسی نداشته و تنها ۱.۸ تخت بیمارستانی برای هر ۱۰۰۰ نفر در اختیار دارند، بسیار پیچیده و دشوار خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید