حکم اعدام برای برهم زننده یک نمایش رقص در سعودی

کدخبر: ۳۳۳۵۹۳
اقتصادنیوز: یک مرد یمنی که چند ماه پیش حین اجرایی در ریاض با چاقو به اعضای گروه رقص اسپانیایی حمله کرده بود در عربستان سعودی اعدام شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، رسانه‌های دولتی عربستان سعودی می‌گویند این فرد، به نام عماد المنصوری، ۳۳ ساله و با گروه القاعده در ارتباط بوده است.

حمله به یک نمایش زنده در روز ۱۱ نوامبر در پارک ملک عبدالله و بعد از آن صورت گرفته بود که عربستان سعودی محدودیت‌ها برای اجرای برنامه‌های تفریحی را تسهیل کرده بود.

دادگاه ویژه‌ای که در عربستان به اتهامات مربوط به تروریسم رسیدگی می‌کند، المنصوری را در چند مورد مجرم شناخت و گفت که او از رهبر القاعده در یمن دستور گرفته بود.

اما این گروه مسؤولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

وزارت کشور عربستان سعودی در بیانیه‌ای گفته که حکم اعدام روز پنج‌شنبه در ریاض اجرا شد. مرد دیگری در همین ارتباط به ۱۲ سال و نیم زندان محکوم شده است.

مقام‌های عربستان می‌گویند که المنصوری فیلم ویدیویی از خود تهیه کرده بود و در آن خواستار اقدام علیه نهاد سرگرمی تازه تاسیس در این کشور شده بود.

محمد بن سلمان در سال ۲۰۱۷ بعد از رسیدن به ولیعهدی قول انجام اصلاحات گسترده در عربستان را داد.

بعد از آن منع سال‌ها ممنوعیت در مورد سینما و کنسرت‌های مختلف برداشته شد و زنان حالا می‌توانند به نمایش مسابقات فوتبال بروند.

اما این اقدامات در پی دستگیری فعالان حقوق زن و بعد از رسوایی به قتل رسیدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول متوقف شد.

عربستان یکی از کشورهایی است که برای اجرای احکام اعدام، مجازات‌های سختگیرانه و کاستی‌هایی در روند دادرسی عادلانه مورد انتقاد نهادهای بین‌المللی و فعالان حقوق بشر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید