اقدامات جدید شهردار لندن برای مقابله با کرونا

کدخبر: ۳۳۳۶۰۱
اقتصادنیوز : در پی جان باختن ۲۰ نفر از رانندگان حمل و نقل عمومی در لندن به دلیل ابتلا به کووید-۱۹، مقامات حمل و نقل این شهر از اقدامات جدید برای محافظت از رانندگان اتوبوس در مقابل کروناویروس خبر دادند.
اقدامات جدید شهردار لندن برای مقابله با کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روز گذشته (جمعه) تمامی کارکنان خدمات حمل و نقل عمومی در لندن به احترام ۲۰ راننده قربانیِ کرونا در این شهر یک دقیقه سکوت کردند.

صادق خان، شهردار انگلیس که به گفته خودش پدرش نیز راننده اتوبوس بوده است، ضمن ادای احترام به رانندگان قربانی کروناویروس اعلام کرد که از این پس مسافران اجازه ورود به اتوبوس از درهای جلویی نزدیک به راننده را نخواهند داشت.

شهردار لندن با بیان اینکه کارکنان حمل و نقل عمومی، قهرمانان ما هستند و باید همه تلاش خود را برای محافظت از آن‌ها انجام دهیم، ناراحتی و تاسف خود را از مرگ ۲۰ راننده اتوبوس به دلیل ابتلا به کروناویروس جدید ابراز کرد.

لندن در خط مقدم شیوع کروناویروس در انگلیس قرار دارد، کشوری که با حدود ۱۴ هزار قربانی کرونا یکی از بدترین کشورهای جهان از لحاظ شیوع این بیماری محسوب می‌شود.

از زمان اعمال قرنطینه سراسری در ماه گذشته، شمار مسافران اتوبوس در لندن کاهش حدود ۸۵ درصدی داشته است.

اما سرویس‌های حمل و نقل عمومی در لندن با وجود کاهش سفرها همچنان به خدمت‌رسانی ادامه می‌دهند. تاکنون ۲۰ راننده اتوبوس و چهار راهبر و کارمند سرویس قطارهای زیرزمینی نیز به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در لندن جان باخته‌اند.

مقامات حمل و نقل در لندن به تازگی راهکار جدیدی از ضدعفونی کردن را در اتوبوس‌ها، قطارها، ایستگاه‌ها و پایانه‌ها اجرا کرده‌اند.

صندلی‌های جلویی و نزدیک به راننده اتوبوس‌ها طناب‌کشی شده و رانندگان در پشت یک صفحه محافظ شفاف نشسته‌اند.

همچنین در اقدام جدیدی که از روز دوشنبه اجرایی خواهد شد، درهای جلویی اتوبوس‌ها بسته شده و از مسافران خواسته می‌شود با استفاده از درهای وسط و عقب اتوبوس سوار و پیاده شوند.

بنا بر گزارش رویترز، صادق خان، شهردار لندن هم‌چنین در حال لابی با کابینه دولت است تا استفاده از ماسک را در سرویس‌های حمل و نقل عمومی اجباری کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید