ادعای جدید دونالد ترامپ درباره بحران کرونا

کدخبر: ۳۳۳۶۴۹
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر با تکرار این خبر که تعداد مرگ‌و میر ناشی از کرونا در چین بیش از دیگر کشورها است، گفت: ایالات متحده اوج کرونا را پشت سر گذاشته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا دونالد ترامپ در نشست خبری روزانه درباره گسترش ویروس جدید کرونا در آمریکا، افزود: نشانه‌های متعدد مثبتی وجود دارد که این ویروس از نقطه اوج در آمریکا عبور کرده است.

وی با بیان اینکه در سراسر آمریکا نزدیک به چهار میلیون آزمایش کرونا انجام شده است، ادامه داد: دیگر نمی‌شنویم که ایالت‌ها خواستار دستگاه تنفس مصنوعی باشند.

رئیس جمهوری آمریکا با انتقاد از فرمانداران دموکرات که پیش از این به طور مداوم خواستار دستگاه تنفس مصنوعی بودند، گفت اکنون آنها موضوع دیگری را علم کرده‌اند و آن «آزمایش» است.

ترامپ اظهار کرد: آنها نمی‌خواهند از تمام ظرفیتی که پیش از این برای آنها فراهم کردیم، استفاده کنند. فرمانداران دموکرات این را می‌دانند. آنها یکی از کسانی بودند که مداوم شکایت می‌کردند.

چین رتبه نخست مرگ‌ومیر ناشی از کرونا

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه ما بهتر از هر کشور دیگر در جهان عمل کرده‌ایم، گفت: تعداد مرگ و میر ما بسیار کمتر از کشورهای اروپای غربی بوده است که البته آلمان ممکن است یک استثنا باشد.

ترامپ افزود: انگلیس، سوئیس، بلژیک، هلند و اسپانیا مرگ‌ومیر بیشتری نسبت به آمریکا در اثر کرونا داشته‌اند. ما کشوری به مراتب بزرگتر از هریک از آنها هستیم. این رسانه‌های جعلی هستند که می‌گویند آمریکا در رتبه نخست قرار دارد در حالی که اینگونه نیست.

وی خطاب به رسانه‌ها ادامه داد: چین رتبه نخست را دارد. همه شما می دانید، چین با تعداد زیاد مرگ‌و میر ناشی از کرونا در رتبه نخست قرار دارد. آنها بسیار از ما فاصله دارند. همه شما این را می‌دانید اما چرا آن را گزارش نمی‌کنید؟ باید در این باره توضیح دهید. یه روزی این را تشریح خواهم کرد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تا این ساعت، ایالات متحده آمریکا با داشتن نزدیک به ۷۰۰ هزار مبتلا به کووید-۱۹ تایید شده و نزدیک به ۳۱ هزار و ۵۰۰ جان باخته ناشی از این بیماری، رتبه نخست را در جهان به خود اختصاص داده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید