مقام ارشد دولت آمریکا ادعای جدید ترامپ درباره کرونا را رد کرد

کدخبر: ۳۳۳۷۰۱
اقتصادنیوز؛ «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا که غیبتش در جلسات توجیهی معمول کاخ سفید در برهه شیوع کرونا نشان می‌دهد، روابطش با ترامپ تیره شده، برخلاف ادعای رئیس‌جمهوری مبنی بر آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا، اعلام کرد بر اساس تحقیقات علمی متقاعد شده که منشا کرونا را باید سرایت این ویروس از بدن خفاش به انسان دانست.
مقام ارشد دولت آمریکا ادعای جدید ترامپ درباره کرونا را رد کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ کارشناس ارشد آمریکا در زمینه بیماری‌های واگیردار، ادعاهایی مبنی بر این که ویروس کرونا ممکن است از آزمایشگاه‌های چین شیوع پیدا کرده باشد را رد کرد و نظریه‌ای را که دونالد ترامپ و متحدانش مطرح کرده‌اند، مردود دانست.

به گزارش روزنامه انگلیسی «تلگراف»، دکتر «آنتونی فائوچی» که غیبتش در جلسات توجیهی معمول کاخ سفید در برهه شیوع کرونا نشان می‌دهد، روابطش با ترامپ تیره شده، اعلام کرد بر اساس تحقیقات علمی متقاعد شده که منشا کرونا را باید سرایت این ویروس از بدن خفاش به انسان دانست.

پیش از این رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرده بود این فرضیه که ویروس از آزمایشگاه به بیرون سرایت کرده «معقول» به نظر می‌رسد و اعلام کرد سازمانهای اطلاعاتی این کشور در حال انجام تحقیقات در این زمینه هستند.

فائوچی همچنین روز یکشنبه هفته گذشته در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی ان ان» تصریح کرده بود که اگر آمریکا زودتر اقداماتی را برای مهار «کووید-۱۹» انجام می‌داد، «قطعاً» جان تعداد بیشتری از افراد نجات می‌یافت.

به دنبال اظهارات انتقادی فائوچی از عملکرد ضعیف دولت ترامپ در مقابله به موقع با شیوع کرونا، ترامپ عصر همان روز یکشنبه، درخواست‌ها برای اخراج فائوچی با هشتگ «فائوچی را اخراج کنید»، ریتوییت و از آن حمایت کرد.

این اقدام ترامپ جنجال زیادی به پا کرد، به طوریکه یکی از سخنگویان کاخ سفید به دنبال آن، تصریح کرد که رئیس‌جمهور «دکتر فائوچی را که مشاور قابل اعتماد رئیس‌جمهور ترامپ بوده و همچنان (مشاور مورد اعتماد ترامپ) باقی خواهد ماند، اخراج نمی‌کند».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید