خبرهای متناقض بحران کرونا در شرق آسیا

کدخبر: ۳۳۳۷۰۴
اقتصادنیوز؛ آمار و ارقام مربوط ببه بحران کرونا در شرق آسیا از ادامه روند کاهش ابتلا در دو کشور چین و کره جنوبی و افزایش شمار مبتلایان در ژاپن حکایت دارد.
خبرهای متناقض بحران کرونا در شرق آسیا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ 

همزمان با افزایش نگرانی‌ها درباره وضعیت بیمارستان‌های ژاپن در نتیجه ادامه افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، از چین و کره جنوبی خبرهای امیدوارکننده‌ای درباره کاهش روند ابتلا منتشر شده است.

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، چین از ۱۶ مورد ابتلای جدید به کرونا خبر داد که این کمترین تعداد ابتلا طی حدوداً یک ماه گذشته است.

از این تعداد ۷ نفر با منشأ محلی بوده‌اند و بقیه از خارج وارد چین شده‌اند. هیچ موردی فوتی نیز گزارش نشده است.

طبق اعلام کمیسیون ملی بهداشت چین، تا به امروز یکشنبه ۸۲۷۳۵ نفر در این کشور به کرونا مبتلا و ۴۶۳۲ تن هم جان باخته‌اند. ۷۷۰۶۲ نفر از مبتلایان هم به طور کامل درمان شدند.

برای اولین بار در دو ماه گذشته شمار مبتلایان به کرونا در کره جنوبی یک رقمی شد.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۸ مورد جدید ابتلا شناسایی شد که ۵ نفر از آنها مسافرانی بودند که از خارج از کشور آمده بودند. دو مورد فوتی نیز ثبت شده است.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های کره جنوبی، کرونا در این کشور تا کنون سبب ابتلای ۱۰۶۶۱ نفر و فوت ۲۳۴ تن شده است. ۸۰۴۲ نفر از مبتلایان هم بعد از درمان به خانه برگشته‌اند.

«مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی در اظهاراتی خطاب به مردم این کشور گفت: «تا زمانی که آخرین بیمار درمان نشده باشد، ما نباید گاردمان (در برابر ویروس کرونا) را پایین بیاوریم».

او از مردم کره جنوبی خواست از اقدامات دولت برای مقابله با کرونا، حفاظت از مشاغل و احیای اقتصاد این کشور حمایت کنند.

مون افزود: «تلاشهای دولت به تنهایی در بحبوحه این بحران اقتصادی خطیر جهانی کفایت نمی کند. همراهی عمومی و همکاری عمومی هم برای احیای اقتصادمان لازم است».

از ژاپن هم خبر رسیده که شمار مبتلایان و جان باختگان ویروس کرونا در این کشور همچنان رو به افزایش است.

طبق اعلام وزارت بهداشت ژاپن، طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۶۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده است تا شمار کل مبتلایان به ۱۱۰۷۳ نفر افزایش یابد. این ویروس تا کنون جان ۱۷۴ نفر را در ژاپن گرفته است. 

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، تعداد واقعی مبتلایان در ژاپن به نظر بسیار بیشتر از ارقام رسمی است چرا که دولت این کشور به تازگی توانمندی خود برای انجام آزمایش ابتلا به کرونا را ارتقا داده است.

پیشتر برخی نهادهای فعال در زمینه درمانی ژاپن درباره کمبودهای شدید بهداشتی و پزشکی و خطر «فروپاشی بیمارستان‌ها» در این کشور هشدار داده بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید