کسانی‌ که می‌گویند کرونا علامت ظهور است آبروی دین را می‌برند

کدخبر: ۳۳۳۸۲۱
اقتصادنیوز : یک پژوهشگر مسائل دینی می‌گوید کسانی‌که می‌گویند کرونا علائم ظهور است و لشکر خداوند است را نباید باور کرد این حرف‌ها خرافات، ترویج جهالت، آبروی دین بردن و آبروی خداوند را خراب کردن در بین جوانان است. خداوند به بشر عقل داده است برای همین کارها.
کسانی‌ که می‌گویند کرونا علامت ظهور است آبروی دین را می‌برند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ،«محمدتقی فاضل میبدی»، پژوهشگر مسائل دینی، درباره اینکه عده‌ای شیوع ویروس کرونا را علامت ظهور امام زمان (عج) می‌دانند، گفت: در دنیای طبیعت انسان شاهد رویدادهای تلخ و شیرین است. بلاهای بزرگ آسمانی قبلا هم آمده و در آینده هم خواهد آمد از سقوط شهاب‌ سنگ‌ها گرفته تا زلزله و سیل و آخرین آن کرونا است که شاهد آن، هستیم.

او با اشاره به اصل علت و معلول توضیح داد: همه این رویدادها بر اساس علت و معلول است یعنی یک علتی باعث می‌شود معلولی به وجود بیاید، ویروس کرونا هم علتی داشته است، مثل وبا، سل، طاعون و ده‌ها امراض دیگر. بشر در پی آن است که علتش را کشف و با آن مبارزه کند. مثل اینکه بشر به مبارزه با ویروس‌های دیگری هم رفت و موفق شد. اگر قرار باشد که این را علامت ظهور و مامور خداوند بدانیم یعنی بشر باید به دنبال مبارزه با آن نروند یک گوشه‌ای بخوابد و بگوید که علتش که خداست و ما با خدا چکار می‌توانیم بکنیم یا اینکه نشانه ظهور امام زمان (عج) است، با ظهور چه کنیم؟

این مدرس حوزه با انتقاد از غفلت درباره اصل علت و معلول اظهار کرد: مادامی که علت‌ها در آنسوی ابرها و در آسمان‌ها و عالم غیب و دین وصل کنیم هیچگاه موفق نخواهیم شد. موقعی می‌توانیم در مبارزه با این امراض آدمکش موفق شویم که اینها را زمینی و بر اساس علت و معلول، ببینیم.

فاضل میبدی با بیان اینکه این قاعده عقلی و فلسفی در دنیاست که هر پدیده‌ای یک علتی دارد این قاعده باید حفظ شود، عنوان کرد: کرونا هم علتی دارد و بی‌علت نیست، اگر بگوییم علتی ندارد و به آسمان‌ها برویم هیچوقت حریف آن نخواهیم شد و باید رهایش کنیم تا آدم‌ها را یکی پس از دیگری بکشد اما وقتی این اصل و قاعده عقلی را دنبال کنیم و بگوییم که کرونا علت دارد و علتش هم در همین دنیاست با آن مبارزه می‌کنیم.

او در پایان گفت: بنابراین کسانی‌که می‌گویند کرونا علائم ظهور است و لشکر خداوند است را نباید باور کرد این حرف‌ها خرافات، ترویج جهالت، آبروی دین بردن و آبروی خداوند را خراب کردن در بین جوانان است. خداوند به بشر عقل داده است برای همین کارها. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید