«یان برمر» مدیر اندیشکده آمریکایی «یوراسیا» تحلیل کرد؛

تلاش چین برای پیروزی ترامپ در انتخابات

کدخبر: ۳۳۳۸۶۳
اقتصادنیوز؛ «یان برمر» مدیر اندیشکده آمریکایی «یوراسیا» از تمایل چین برای پیروزی دوباره دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ پرده برداشت و ادامه حضور وی در کاخ سفید را در راستای منافع جهانی چین دانست.
تلاش چین برای پیروزی ترامپ در انتخابات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «یان برمر» مدیر اندیشکده آمریکایی «یوراسیا» که پیش از این بارها از مواضع یکجانبه دولت «دونالد ترامپ» و تاثیرات آن بر تضعیف جایگاه بین‌المللی آمریکا انتقاد کرده است، در یک اظهارنظر تازه از تمایل چین برای پیروزی دوباره ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) خبر داد.

در حالی که اتهام‌زنی‌های مقام‌های مختلف آمریکایی به چین درباره شیوع ویروس کرونا منجر به تیرگی روابط دو کشور شده است، این تحلیلگر ارشد آمریکایی معتقد است پکن پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری را فرصت می‌داند.

«یان برمر» مدیر اندیشکده آمریکایی «یوراسیا» در پیامی توئیتری در این باره توضیحاتی داده و تلویحا مواضع قبلی خود درباره تضعیف جایگاه بین‌المللی آمریکا به دلیل مواضع دولت دونالد ترامپ را تکرار کرد.

برمر نوشت: «من با اکثر رهبران چینی که صحبت کرده‌ام، آنها خواهان دور دوم (ریاست جمهوری) ترامپ هستند. آنها معتقد هستند صرفنظر از اینکه  چه کسی در انتخابات نوامبر پیروز شود، روابط (پکن و واشنگتن) تقابلی‌تر (از وضعیت کنونی) خواهد بود اما آنها یکجانبه گرایی سیاست "اول آمریکای" ترامپ و روابط ضعیف او با بسیاری از متحدان را فرصتی برای چین می‌دانند».

تنش‌ها بین واشنگتن و پکن در هفته‌های اخیر و همزمان با افزایش شدید شمار مبتلایان و فوتی‌ها ویروس کرونا شدت گرفته است.

دونالد ترامپ و دیگر مقام‌های آمریکایی در هفته‌های اخیر بارها چین را به دروغگویی درباره شیوع کرونا متهم کرده‌اند و با همین استدلال، کمک مالی آمریکا به سازمان جهانی بهداشت را قطع کردند.

به ادعای ترامپ و اعضای ارشد دولتش، سازمان جهانی بهداشت بدون توجه به «دروغگویی» چین در موضوع شیوع کرونا، در قبال این کشور مواضع جانبدارانه اتخاذ کرده است اتهامی که این سازمان قویا آن را رد کرده است.

مقام‌های پکن ضمن رد اتهام‌زنی‌های واشنگتن به چین و سازمان جهانی بهداشت، بر لزوم افزایش حمایت‌های جهانی از این سازمان برای مقابله جهانی با کرونا تاکید کرده‌اند.

توقف کمک مالی واشنگتن به سازمان جهانی بهداشت واکنش منفی دبیرکل سازمان ملل، انتقادهای متحدان اروپایی آمریکا و مخالفان داخلی دموکرات ترامپ را در پی داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید