مقام چینی هشدار داد؛

جهان در انتظار دور جدید بحران غدایی

کدخبر: ۳۳۳۹۱۲
اقتصادنیوز؛ معاون وزیر کشاورزی چین ضمن اشاره به ناامنی ایجاد شده در زنجیره تولید و عرضه جهانی مواد غذایی در پی شیوع کرونا، درباره احتمال آغاز دور جدید بحران غذایی در جهان هشدار داد.
جهان در انتظار دور جدید بحران غدایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ یک مقام رسمی ارشد چین در حوزه کشاورزی روز دوشنبه درباره احتمال ایجاد بحران غذایی جدید و شوک بزرگ به تجارت بین‌المللی مواد غذایی در پی شیوع جهانی کرونا هشدار داد.

این اظهارات پس از آن بیان می‌شود که همه‌گیری کرونا زنجیره‌های عرضه جهانی محصولات کشاورزی و تجارت را مختل کرده و تعدادی از کشورها صادرات غلات اصلی را محدود و ذخیره‌سازی را افزایش داده‌اند.

 «یو کانژن» معاون وزیر کشاورزی چین گفت شیوع جهانی سریع کرونا باعث عدم اطمینان زیادی در تجارت و بازارهای کشاورزی در سطح بین‌المللی شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی در ویدیوکنفرانسی با موضوع چشم‌انداز کشاورزی در کشورش، افزود: اگر همه‌گیری ادامه یابد و تشدید شود، تاثیر آن بر تجارت جهانی مواد غذایی و تولید، قطعاً مخرب‌تر خواهد بود و ممکن است بحران غذایی دیگری را رقم بزند.

او اضافه کرد برخی اقداماتی که تعدادی از کشورها برای تامین منابع داخلی اتخاذ کرده‌اند، مانع تجارت معمول و باعث نوسانات عمده قیمت شده است.

کروناویروس که ابتدا سال گذشته میلادی در شهر ووهان در مرکز چین دیده شد، تاکنون حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را در جهان مبتلا کرده و نزدیک به ۱۷۰ هزار قربانی گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید