عذرخواهی وزیر دفاع تایوان به دلیل شیوع کرونا در ناوهای جنگی

کدخبر: ۳۳۴۱۴۹
اقتصادنیوز :«ینته فا»، وزیر دفاع تایوان از ثبت موارد جدید ابتلا به کرونا در کشور و شیوع ویروس کرونا در کشتی نیروی دریایی که ماه گذشته به اقیانوس آرام سفر کرده بود عذرخواهی کرد و گفت که مایل است استعفا دهد.

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  در یک دیدار دوستانه توسط سه ناو نیروی دریایی تایوان در بندرگاه کشور جمهوری پالائو در اقیانوس آرام - یکی از تنها ۱۵ کشوری که به صورت رسمی با تایوان روابط دیپلماتیک دارد - ۲۷ ملوان کشتی به ویروس کرونا مبتلا شدند.

وزیر دفاع کشور تایوان در یک کنفرانس خبری با حضور افسران ارشد ارتش تایوان ضمن اظهار تاسف عمیق، از عموم مردم برای شیوع این بیماری عذرخواهی کرد.

ینته فا همچنین گفت: «من از رئیس‌جمهور خواسته‌ام که ‌مجازات شوم.»

تسای اینگ-ون، رئیس جمهوری تایوان نیز از وزیر دفاع خواسته است که با این واقعه صادقانه برخورد کند.

تایوان پیش از ثبت موارد جدید ابتلا به کرونا در ناوهای نیروی دریایی این کشور، به مدت سه روز هیچ مورد جدیدی از ابتلا به کرونا را گزارش نکرده بود. برخی نیز این پیروزی کشور را در کنترل و مهار گسترش کرونا جشن گرفته بودند.

در جمهوری پالائو تاکنون هیچ مورد مبتلا به کرونا گزارش نشده است. دولت این کشور نیز اعلام کرد که احتمال کمی وجود دارد منشـاء ویروس از پالائو باشد.

تایوان به لطف اقدامات تشخیصی و پیشگیری زودهنگام، در مهار کروناویروس نسبتاً عملکرد موفقی داشته است. این کشور تاکنون ۴۲۵ مورد قطعی ابتلا به کرونا و شش مورد مرگ گزارش کرده است که آمار بسیار کمتری نسبت به بسیاری از همسایگان خود داشته است. در مجموع ۲۱۷ نفر نیز بهبودی کامل یافته‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید