واکنش ترامپ به پرتاب ماهواره «نور»

کدخبر: ۳۳۴۳۴۶
اقتصادنیوز : رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به پرتاب ماهواره نظامی ایران، بار دیگر فرصتی برای گزافه‌گویی علیه این کشور پیدا کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازمهر ، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یکی دیگر از ادعاهای خود علیه ایران، به پرتاب ماهواره نظامی «نور» از سوی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد؛ و مدعی شد: ایران را به دقت رصد می‌کنیم.

وی همچنین در ادامه گزافه‌گویی‌های خود مدعی شد: ما بیشتر از خود ایرانی‌ها درباره آنها می‌دانیم. ما این اقدام (پرتاب موشکی) را نگاه کردیم و همه چیز را در این باره می‌دانیم.

گفتنی است ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح روز چهارشنبه (۳ اردیبهشت ماه) از ماهواره بر ۳ مرحله ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

ترامپ از روز گذشته دور تازه‌ای از حملات لفظی را علیه ایران آغاز کرده که البته با توجه به ناکامی وی در مهار کرونا و نزدیکی به موعد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، بیشتر با هدف تحریف افکار عمومی انجام می‌شود.

وی روز گذشته در پیامی توئیتری مدعی شده بود: به نیروی دریایی آمریکا دستور داده‌ام هر شناور ایرانی که به کشتی‌های آمریکایی (در خلیج فارس) متعرض شوند را هدف قرار داده و نابود کنند! 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید