تست سرپایی کرونا از ۸۰۰۰ نفر از مردم اهواز

کدخبر: ۳۳۴۴۱۳
اهواز- فرماندار اهواز گفت: بهداشت شرق و غرب اهواز از مردم تست‌های سرپایی کرونا می ‌گیرد و تاکنون بیش از هشت هزار تست گرفته شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرنگار مهر، جمال عالمی نیسی عصر امروز پنجشنبه در نشست خبری اظهار کرد: طی 10 روز اخیر آمار مبتلایان در استان خوزستان روند افزایشی داشته است که در اهواز این امر دو علت دارد.

وی افزود: انجام تست سرپایی در اهواز به طور تقریبی 10 روزی انجام می‌شود که با این کار شناسایی افراد مبتلا برای تحت درمان و قرنطینه کردن آنها و همچنین جلوگیری از انتشار ویروس توسط این افراد ناقل که علائمی خاموش دارند، محقق می‌شود.

فرماندار اهواز با اشاره به اینکه این شناسایی در مداوا و منتشر نشدن بیماری برای جامعه تأثیر مثبت دارد، تصریح کرد: رفع محدودیت‌های فعالیت اصناف نیز یکی دیگر از علل افزایش آمار مبتلایان در اهواز است چرا که برخی افراد فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند و انتشار ویروس هم سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

عالمی نیسی عنوان کرد: برای اینکه مردم احساس نکنند شرایط عادی شده است بنا داریم قوانین بهداشتی را به صورت گسترده در فضای شهر اطلاع‌رسانی کنیم.

وی ادامه داد: صداوسیما و شهرداری ملزم شدند تا با استفاده از بیلبوردها و آگهی‌های تبلیغاتی نسبت به نصب هشدارهای مربوطه در بازار و مرکز شهر، آن را در معرض دید مردم قرار دهند.

فرماندار اهواز بیان کرد: ضدعفونی و گندزدایی هدفمند شهر اهواز را دنبال می‌کنیم تا نقاط پرتردد بیش از گذشته ضدعفونی شود که در این راستا ناوگان حمل‌ونقل عمومی و جایگاه‌های سوخت از جمله این نقاط هستند.

عالمی نیسی خبر داد: از امروز تیم‌های تلفیقی را متشکل از صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات، بهداشت، شهرداری ناجا و پلیس اماکن هشت اکیپ تشکیل شد و بازرسی و کنترل مراکز تجاری و محیط‌های کسب‌وکار را انجام می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند از سوی کسب‌وکارها الزامی است، گفت: هر کدام از اصناف یا کسب‌وکارها این نکات را اجرا نکنند، مجبور به تعطیلی هستیم.

فرماندار اهواز با اشاره به تشکیل اکیپ‌های تذکر شفاهی توسط نیروهای بسیجی عنوان کرد: اتاق اصناف و اتحادیه‌ها نیز وظیفه نظارت دارند که نیروهای آنها با همراهی مأموران بهداشت بازرسی‌های لازم را انجام می‌دهند.

عالمی نیسی با اشاره به اینکه ابتدا امکان‌سنجی تهیه ماسک توسط مردم را بررسی و در صورت امکان

مراجعان به ادارات نیز ملزم به استفاده از ماسک می‌شوند، اظهار کرد: مردم بدانند که کرونا هنوز جدی است و به صورت خطرناک در جامعه وجود دارد.

وی تصریح کرد: آمار خوزستان نشان می‌دهد حدود 80 درصد از افراد مبتلا شده بهبود یافته‌اند اما ابتلای افراد دارای بیماری زمینه‌ای یا آنهایی که کهولت سن دارند، بسیار خطرناک است و برای آنها تهدیدآمیز خواهد بود.

فرماندار اهواز یادآور شد: همچنان از مردم تقاضا می‌شود که فقط برای کارهای ضروری آن هم با دستکش و ماسک از خانه خارج شوند و همچنین ساعت خروج خود را مدیریت کنند تا مثلاً همه در تایم عصر در مرکز شهر ازدحام نکنند.

عالمی نیسی خبر داد: در مرحله اول برخورد با اصناف متخلف 300 واحد صنفی را پلمپ کردیم و در مرحله دوم نیز این کار تداوم دارد.

وی بیان کرد: به برخی از صاحبان کسب‌وکار فرصت دادیم تا در سامانه وزارت بهداشت ثبت‌نام و ابزار لازم برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند را تهیه کنند.

فرماندار اهواز اضافه کرد: تعداد قابل‌توجهی از کادر پزشکی و پرستاری به بیماری کرونا مبتلا شدند که این آمار در خوزستان بالای 100 نفر است.

عالمی نیسی تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز باید نظارت بر فعالیت مطب‌ها را انجام دهد و با پزشکان متخلف برخوردهای لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: متخصصان عفونی اعلام کردند که حتی اگر یک پارچه دولایه جلوی مجاری تنفسی قرار دهیم، از ابتلاء به ویروس کرونا جلوگیری می‌شود.

فرماندار اهواز خبر داد: ورود به جاده ساحلی توسط نیروهای سپاه شرق و غرب کنترل می‌شود و راه دسترسی آسان مردم به فضای سبز در میدان پنج نخل، چهارشیر و بلوار فرودگاه مشاهده شده که تمهیدات لازم برای جلوگیری از این امر نیز فراهم شده است.

عالمی نیسی تصریح کرد: رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها نیز باید خالی صندلی باشند و خوراکی‌های خود را به شکل بیرون بر ارائه دهند.

وی ادامه داد: شهرداری برای زباله و تعمیرات را فراهم کرده است و تذکر جدی به شهرداری می‌دهیم که این مطلب را هرچه سریع‌تر به سر منزل مقصود برساند.

فرماندار اهواز در پایان خبر داد: بهداشت شرق و غرب اهواز از مردم تست‌های سرپایی کرونا می‌گیرد و تاکنون بیش از هشت هزار تست گرفته شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید