ابتلای دو گربه به کرونا

کدخبر: ۳۳۴۴۲۴
اقتصاد نیوز:آزمایش کرونا دو گربه در آمریکا مثبت اعلام شد و آن‌ها اولین حیوانات خانگی در این کشور هستند که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا می شوند. همچنین نتیجه آزمایش کرونا چهار ببر و سه شیر از باغ وحش شهر نیویورک مثبت اعلام شده است.
ابتلای دو گربه به کرونا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دیجیاتو، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) و وزارت کشاورزی آمریکا (USDA) روز چهارشنبه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که برای نخستین بار در این کشور آزمایش کرونا دو گربه مثبت اعلام شده است.

گربه‌ها در دو منطقه مختلف در ایالت نیویورک زندگی می‌کنند و هر دو از مشکلات خفیف تنفسی رنج می‌برند. آزمایش بیماری کووید ۱۹ هیچ کدام از اعضای خانواده‌ای که یکی از گربه‌ها با آن‌ها زندگی می‌کرده، مثبت اعلام نشده است. در ادامه بیانیه آمده که ویروس کرونا احتمالاً توسط یکی از اعضای خانواده که علائم بیماری را نداشته‌ و یا علائم بیماری در او خفیف بوده و یا بیرون از خانه و توسط تماس با فرد بیمار به گربه منتقل شده است.

آزمایش کرونا صاحب گربه دوم پیش از آنکه نشانه‌های بیماری در گربه‌اش بروز پیدا کنند، مثبت اعلام شده است. یک گربه دیگر در این خانه زندگی می‌کند ولی هیچ گونه نشانه‌ای از بیماری را بروز نداده است. پزشکان می‌گویند هر دو گربه به زودی خوب خواهند شد.

آزمایش کرونا هشت حیوان دیگر نیز روز چهارشنبه در شهر نیویورک مثبت بوده است. باغ وحش برانکس (Bronx Zoo) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آزمایش کرونا پنج ببر و سه شیر آفریقایی مثبت بوده است.

اواسط فروردین ماه آزمایش کرونا یک ببر چهار ساله مالایی در همین باغ وحش مثبت اعلام شده بود و نمونه برداری از چندین ببر و شیر دیگر نشان داد که علائم بیماری در آن‌ها هم وجود دارد. پزشکان باغ وحش پس از نمونه برداری از بزاق آن‌ها متوجه شدند هفت قلاده به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. یکی از ببرها هیچ گونه علائمی از بیماری نداشت ولی آزمایش کرونا آن مثبت بوده است.

به گفته مقامات باغ وحش برانکس، شیرها و ببرها به خاطر تماس با یکی از کارکنان بیمار باغ وحش که نشانه‌ای بروز نمی‌داده به این بیماری مبتلا شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید