علت حرکت چراغ خاموش سپاه در پرتاب ماهواره نظامی

کدخبر: ۳۳۴۴۴۰
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ما میدانستیم که دشمنان به دنبال رصد این کار هستند و تلاش کردیم که به صورت چراغ خاموش کار را پیش ببریم.
علت حرکت چراغ خاموش سپاه در پرتاب ماهواره نظامی

به گزارش اقتصادنیوز، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه شامگاه پنجشنبه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به منظور تشریح فرآیند پرتاب موفق ماهواره نظامی نور توسط ماهواره‌بر قاصد، اظهار داشت: این موفقیت لطف و عنایت الهی بود و همین ابتدا یادی می کنم از شهید تهرانی مقدم که پایه گذار این صنعت بودند؛ از دانشگاه‌ها و شرکت های دانش بنیان، عزیزان وزارت دفاع و به ویژه عزیزان وزارت دفاع خصوصا سازمان صنایع هوافضا که ما را در ساخت موتور مرحله اول یاری کردند تشکر می کنم.

وی افزود: ما میدانستیم که دشمنان به دنبال رصد این کار هستند و تلاش کردیم که به صورت چراغ خاموش کار را پیش ببریم.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه فضا یک نیاز است، گفت: بدون حضور در فضا از خیلی از امکانات نظامی و غیرنظامی که ابعاد وسیعی دارد در فضا هستند. بعد پنجم امور نظامی پس از زمینی، دریایی، هوایی و سایبری، فضایی است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: محدودیت‌هایی که در حوزه زمینی و هوایی برای اشراف اطلاعاتی داریم، در حوزه فضایی خیلی کمتر است.

وی با بیان اینکه زمانی که این پرتاب را انجام دادیم از ایستگاه های تهران، زاهدان و چابهار این ماهواره را کنترل کردیم، گفت: پس از 90 دقیقه که این ماهواره یک دور به دور زمین چرخید، سیگنال آن را در شمال غرب کشور دریافت کردیم. بین 3 تا 10 روز آینده برخی فرمان‌های آن صادر خواهد شد و تنظیمات آن کامل می‌شود و کاربری آن صد درصد می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید