درخواست نخست‌وزیر بریتانیا از مسلمانان این کشور

کدخبر: ۳۳۴۴۴۳
نخست وزیر انگلیس ضمن تبریک به‌مناسبت فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان، از مسلمانان این کشور خواست تا شرایط قرنطینه را رعایت کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «بوریس جانسون» روز پنجشنبه با انتشار پیامی در حساب توئیتری دفتر نخست وزیری نوشت: ماه رمضان امسال با سال‌های گذشته متفاوت است. در این ماه ضروری است که با در خانه ماندن و  حمایت از سازمان ملی بهداشت ، جان خود و مردم را حفظ کنیم.

همچنین وزیر بهداشت انگلیس امروز در کنفرانس خبری روزانه دولت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به مسلمانان تبریک گفت و از آنها خواست تا از شرکت در مساجد و آیین مذهبی مربوط به این ماه اجتناب کنند.

وی افزود که از اهمیت گردهمایی مسلمانان در این ماه و سختی شرایط قرنطینه مطلع است اما برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گزینه دیگری وجود ندارد. 

«کی‌یر استارمر» رهبر جدید حزب کارگر انگلیس نیز با انتشار پیام تصویری در توئیتر گفت: رمضان امسال به دلیل کرونا با گذشته متفاوت است. خانواده ها کنار یکدیگر نیستند و روزه‌داران نمی‌توانند نمی‌توانند مسجد بروند و افطار کنند.

او همچنین از مسلمانانی که در بخش‌های کلیدی جامعه از جمله سازمان بهداشت این کشور «در این شرایط حیاتی» خدمت می‌کنند قدردانی کرد و به تمام مسلمانان فرا رسیدن این ماه را تبریک گفت. 

دولت انگلیس از ۴ فروردین گذشته برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، با اعلام وضعیت اضطراری، مقررات منع رفت و آمد را به اجرا گذاشت. بر اساس این مقررات تمام مساجد، کنیسه‌ها، کلیساها، سالن‌های ورزشی، مدارس و آرایشگاه‌ها تعطیل شدند. دولت همچنین اختیارات ویژه ای را به پلیس این کشور واگذار کرده تا با متخلفین مطابق با قوانین ویژه‌ای که در این زمینه تبیین شده، برخورد کند. 

انگلیس دوره اوج همه گیری کرونا را سپری می‌کند و طبق آخرین آمار منتشر شده بیش از ۱۸ هزار جان خود را از دست داده‌اند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید