کرونا از چین وارد نیویورک نشد

کدخبر: ۳۳۴۵۴۱
فرماندار دموکرات ایالت نیویورک آمریکا با استناد به نتایج یک پژوهش جدید اعلام کرد که ویروس کرونای جدید (کووید-۱۹) نخستین بار از قاره اروپا وارد این ایالت شده است، نه از چین.
کرونا از چین وارد نیویورک نشد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، «آندرو کومو» فرماندار ایالت نیویورک آمریکا روز جمعه اعلام کرد که نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد رگه های ویروس کرونای جدید (موسوم به کووید -۱۹) نخست از قاره اروپا وارد این ایالت در شرق آمریکا شده است، نه از چین.

وی همچنین اظهار داشت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا قانون ممنوعیت سفر را بسیار دیرهنگام وضع کرد، از این رو این قانون نتوانست از شیوع این بیماری همه گیر جلوگیری کند.

کومو همچنین به برآوردهای گروهی از پژوهشگران در دانشگاه نورث وسترن اشاره کرد که تخمین می زنند تا زمان اعلام نخستین مورد ابتلای قطعی به بیماری کووید -۱۹ در یکم ماه مارس، بیش از ده هزار تن از شهروندان ایالت نیویورک احتمالاً به این بیماری مبتلا شده بودند. به باور این فرماندار دموکرات، به احتمال بسیار کشور ایتالیا منبع اصلی انتقال این بیماری به ایالت نیویورک بوده است.

آندرو کومو همچنین خاطرنشان کرد که ترامپ دستور ممنوعیت سفر از چین را روز دوم فوریه- یعنی بیش از یکماه پس از نخستین گزارشها در مورد شیوع این بیماری در چین- صادر کرد و در مورد محدودیت سفر از اروپا نیز یکماه پس از آن تصمیم گیری کرد. به گفته کومو، تا آن زمان ویروس به طور گسترده ای در سرتاسر آمریکا شیوع یافته بود.

کومو در یک نشست خبری گفت: «ما دو ماه پس از شیوع در چین دست به اقدام زدیم. زمانی که به گذشته نگاه می کنید، آیا فکر می کنید که ویروس همچنان در چین منتظر بود تا ما دو ماه بعد دست به اقدام زنیم؟»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید