هشدار کرونایی درباره بوستان‌ها

کدخبر: ۳۳۴۵۶۴
اقتصادنیوز :عضو شورای شهر تهران ضمن هشدار در مورد احتمال انتقال ویروس کرونا در بوستان‌ها و پارک‌ها، گفت: رعایت فاصله اجتماعی در پارک‌ها جهت پیشگیری از کرونا الزامی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس ،ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران درباره بازگشایی پارک‌ها و بوستان‌های پایتخت اظهار کرد: بازگشایی پارک‌ها برای استفاده مردم و حفظ سلامت روان آنها انجام گرفته ولی با این وجود از همه شهروندان درخواست داریم که در صورت مراجعه به پارک‌ها به هیچ عنوان روی نیمکت‌ها ننشینند، چرا که بیشترین راه انتقال کرونا می‌تواند از طریق تماس دست به محل آلوده به ویروس، منتقل شود.

وی افزود:‌ همچنین شهروندان باید از خوردن و آشامیدن در محوطه پارک‌ها خودداری کنند مگر اینکه بطری آب شخصی همراهشان آورده باشند.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توسط شهروندان در پارک‌ها و بوستان‌ها ضروری است، گفت: حداقل فاصله برای پیشگیری از کرونا در بوستان‌ها یک متر و 80 تا دو متر است همچنین در صورت دویدن یا ورزش‌های دسته‌جمعی حتما باید از ماسک استفاده شود.

خداکرمی خاطرنشان کرد: همچنین شهروندان پس از ورود به منزل باید لباس‌های مورد استفاده در پارک را در مکانی جداگانه قرار داده و دست و صورت را با آب و صابون بشویند.

 وی ضمن هشدار در مورد احتمال انتقال کرونا در بوستان‌ها در صورت رعایت نکردن موازین بهداشتی گفت:‌ با معاونت خدمات شهری شهرداری صحبت شده تا روی صندلی پارک‌ها علامت هشدار تعبیه شود، البته رعایت کردن موارد بهداشتی توسط خود مردم در اولویت قرار دارد.

این در حالی است که همچنان فعالیت‌های مجموعه‌های تفریحی شهر تهران همچون دریاچه شهدای خلیج فارس و... تعطیل بوده و فعلا تصمیمی بابت زمان بازگشایی آنها از سوی مدیران شهری تهران اعلام نشده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید