مرگ دیکتاتور پیونگ‌یانگ؟| اخبار ضدونقیض درباره رهبرکره‌شمالی/ تصویر جنازه منتسب به کیم‌جونگ‌اون از کجا آمد؟

کدخبر: ۳۳۴۶۳۱
اقتصادنیوز؛ پس از قوت گرفتن شایعه مرگ رهبر کره شمالی، تصویری منتسب به جسد کیم جونگ اون دست به دست می‌شود. ب گذشته برخی منابع خبری از اعزام یک هیات پزشکی چینی به این کشور خبر داده‌اند. برخی منابع خبری گزارش داده‌اند، رهبر کره شمالی احتمالا پایتخت این کشور را ترک کرده
مرگ دیکتاتور پیونگ‌یانگ؟| اخبار ضدونقیض درباره رهبرکره‌شمالی/ تصویر جنازه منتسب به کیم‌جونگ‌اون از کجا آمد؟

به گزارش اقتصادنیوز ؛ با انتشار اخبار ضد و نقیض درباره وضعیت سلامت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، شب گذشته  برخی منابع خبری از اعزام یک هیات پزشکی چینی به این کشور خبر داده‌اند.

خبرگزاری رویترز در یک گزارش اختصاصی به نقل از سه منبع خود می‌گوید این هیات که شامل پزشکان متخصص می‌شود، برای مشورت با مقام‌های کره شمالی به این کشور سفر کرده‌اند.

معلوم نیست اعزام این هیات از مقامات و پزشکان چینی ارتباطی با سلامت رهبر ۳۶ ساله کره شمالی داشته باشد یا نه.

وزارت امور خارجه چین هنوز واکنشی به این گزارش‌ها نشان نداده است.

از سوی دیگر برخی منابع خبری گزارش داده‌اند، رهبر کره شمالی احتمالا پایتخت این کشور را ترک کرده و در مکانی ناشناخته در سواحل شرقی کشورش مستقر شده است.

«کیم‌جونگ‌اون» مطمئناً مُرده است

کیم جونگ اون

از مدت‌ها پیش شایعه‌هایی در مورد سلامت رهبر کره شمالی مطرح بوده است و این دفعه اول نیست که او برای مدتی در انظار عمومی مشاهده نمی‌شود. در موارد قبلی، آقای اون برای مدت حداکثر سه هفته دیده نشد.

گفته شده رهبر کره شمالی دارای مرض قند، فشار خون، اسید اوریک و چربی خون بالا است.

کیم جونگ-اون در مراسم رسمی بزرگداشت سالروز تولد پدر بزرگش در روز ۱۵ آوریل غایب بوده و این غیبت به شایعه‌ها دامن زده است. او از ۱۲ آوریل به این سو دیده نشده است.

۳ گزینه اصلی جانشینی رهبرکره شمالی+عکس

خبرهای ضد و نقیض درباره مرگ رهبر کره شمالی/ ورود یک تیم پزشکی چین به پیونگ یانک

یک وب‌سایت خبری مستقر در کره جنوبی، و ناظر بر کره شمالی، به نام «دیلی ان‌کـِی» به نقل از یک منبع مطلع مدعی شد کیم‌جونگ‌اون روز ۱۲ آوریل (۱۲ روز پیش) تحت عمل جراحی قلب و عروق قرار گرفته است و هم اکنون در ویلایی در شمال پایتخت تحت درمان قرار دارد.

در همین زمینه مقام‌های حزب کمونیست چین و کره جنوبی گزارش‌ها در خصوص وخیم بودن وضعیت سلامتی کیم جونگ اون را رد کردند.

مقام‌های کره جنوبی طی هفته گذشته گفته بودند هیچ گونه نشانه‌ای که حاکی از وضعیت غیرعادی در کره شمالی باشد، مشاهده نکرده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هم خبرهای منتشر شده در مورد «وضعیت وخیم» رهبر کره شمالی را رد کرد گفت، فکر نمی‌کنم این گزارش‌ها درست باشند.

رویترز می‌گوید، با این حال دونالد ترامپ نگفت که با رهبر کره شمالی تماسی داشته است.

یک مقام کره جنوبی نیز روز جمعه به رویترز گفت، اطلاعات موجود نشان می‌دهد که کیم جونگ اون زنده است و به زودی انظار عمومی ظاهر می‌شود.

ماجرا از کجا شروع شد؟

خبرگزاری ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتد پرس گزارش داد که در روزهای گذشته غیبت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در محافل عمومی به شایعات متعدد درباره وضعیت سلامتی وی دامن زده است. این شایعات در حالی مطرح می‌شود که گزارش‌هایی تاییدنشده از قرار داشتن کیم جونگ اون در وضعیتی بحرانی در پی یک عمل جراحی قلب منتشر شده است.

پایگاه خبری «نیوسیس» به نقل از منابع اطلاعاتی در کره‌جنوبی گزارش داده است، این احتمال وجود دارد که کیم جونگ اون از پایتخت خارج شده و به شهر وونسان رفته باشد.

بر اساس این گزارش، بررسی ترددها نشان می‌دهد، این احتمال وجود دارد که کیم جونگ اون از پایتخت خارج شده است.

«نیوسیس» گزارش داده است، قطار مخصوصی که کیم جونگ اون از آن استفاده می‌کند، در وونسان دیده شده اما هواپیمای شخصی او همچنان در پیونگ‌یانگ است.

ایرنا هم نوشت: خبرگزاری Newsis خبرگزاری کره جنوبی روز جمعه به نقل از منابع اطلاعاتی این کشور گزارش داد که رهبر کره شمالی احتمالا به شهر ساحلی «وونسان» رفته است.غیبت کیم جونگ اون در انظار عمومی باعث شده تا گمانه‌زنی‌ها در مورد سلامتی وی افزایش پیدا کند.  

برخی منابع مدعی شده اند که پس از عمل جراحی قلب سلامتی وی در وضع وخیمی قرار گرفته است.رسانه Newsis همچنین ادعا کرد که قطار ویژه کیم در وونسان مستقر شده است اما هواپیمای خصوصی وی همچنان در پیونگ یانگ است.  

این خبرگزاری مدعی شد که در اواخر ماه فوریه که شیوع کرونا در مراحل اولیه بود کیم در منطقه وونسان حضور داشت و دستوراتی را به ارتش اعلام کرده بود.  احتمال دارد پس از آنکه برخی اعضای حزب کارگران کره به دلیل احتمال ابتلا به کرونا قرنطینه شدند، کیم به وونسان بازگشته باشد.

با این حال، مقام‌های کره جنوبی ادعاها درباره کیم را رد کرده‌اند. یک قانونگذار کره جنوبی که عضو کمیسیون دفاع ملی پارلمان است، اظهار داشت که احتمالا حال کیم خوب است.

برخی گزارش‌ها حاکی است که رهبر کره شمالی شاید در یک محل مستقر نباشد و ممکن است که وونسان را به مقصد نامعلومی در استان «هاگیونگ جنوبی» ترک کرده باشد. بنا بر این گزارش‌ها، ممکن است که رهبر کره شمالی هفته جاری دوباره در انظار عمومی ظاهر شود.

شایعات از چه زمانی جدی شد؟

این خبرهای ضد و نقیض در حالی منتشر می شوند که ۲۱ آوریل CNN و بلومبرگ از وخیم بودن وضعیت وی پس از یک عمل جراحی  قلب باز خبر داده بودند و سه روز بعد یک کارشناس مسائل  کره شمالی و برخی رسانه های چینی اعلام کردند که کیم جونگ اون مرده است.

کیم جونگ‌اون

به هر حال، ۲۵ آوریل (فردا) سالگرد تاسیس ارتش کره شمالی به دست کیم ایل سونگ، مراسم نظامی برگزار خواهد شد، فرصتی خوبی است که کیم جونگ اون به شایعات پایان دهد!

تصویر جعلی جسد کیم جونگ اون

در این میان تصویری هم با عنوان جسد کیم جونگ اون در فضای مجازی منتشر شد. تصویری که البته خیلی زود مشخص شد که جعلی است و  از روی تصویر جسد پدر او ساخته شده است.

 
5383239
​ تصویر جعلی کیم جونگ اون (عکس بالایی) و تصویر اصلی جسد پدرش کیم جونگ ایل (عکس پایینی)
 

مقام‌های کره جنوبی طی هفته گذشته گفته بودند هیچ گونه نشانه‌ای که حاکی از وضعیت غیرعادی در کره شمالی باشد، مشاهده نکرده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هم خبرهای منتشر شده در مورد «وضعیت وخیم» رهبر کره شمالی را رد کرد گفت، فکر نمی‌کنم این گزارش‌ها درست باشند.

رویترز می‌گوید، با این حال دونالد ترامپ نگفت که با رهبر کره شمالی تماسی داشته است.

یک مقام کره جنوبی نیز روز جمعه به رویترز گفت، اطلاعات موجود نشان می‌دهد که کیم جونگ اون زنده است و به زودی انظار عمومی ظاهر می‌شود.

در پاییز سال ۲۰۱۴ نیز کیم برای مدت ۴۰ روز از انظار عمومی پنهان بود تا بالاخره دوباره دیده شد، در حالی‌که می‌لنگید. سازمان اطلاعاتی کره جنوبی گزارش داد که او تحت عمل جراحی مچ پا قرار گرفته بود

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید