چطور کارت سوخت را ضدعفونی کنیم؟

کدخبر: ۳۳۴۷۵۸
اقتصادنیوز : یکی از راهکارهای پیشگیری از کرونا، رعایت بهداشت عمومی و ضدعفونی کردن وسایل پر کاربرد در طور روز شناخته شده، در این بین کارت سوخت یکی از این وسائل است که نحوه ضدعفونی کردن آن نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.
چطور کارت سوخت را ضدعفونی کنیم؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، باتوجه به اینکه پمپ بنزین‌ها یکی از مکان‌های پر خطر جولان شیوع ویروس کرونا شناخته شده‌اند لازم است تا ضد عفونی کارت‌های سوخت مورد توجه قرار گیرد، مخصوصا در شرایطی که افراد عملیات سوخت گیری را به اپراتورها واگذار می‌کنند می بایست این مساله به طور جدی رعایت شود.

فاطمه کاهی - سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی - در این رابطه به ایسنا گفت: تقاضای ما از مردم این است که در نحوه‌ی ضدعفونی کردن کارت سوخت دقت کافی را داشته باشند و از موادی همچون وایتکس برای ضدعفونی کردن کارت استفاده نکنند.

وی با بیان این‌که لازم است برای ضدعفونی کردن کارت‌های سوخت از پنبه آغشته به ماده ضدعفونی کننده پایه الکلی استفاده کنند، اظهار کرد: باید از موادی استفاده شود که میزان درصد الکل آن ۶۵ تا ۷۰ درصد باشد.

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ادامه داد: این مساله بسیار مهم است چرا که روش نادرست برای ضدعفونی کردن کارت سوخت موجب از بین رفتن آن می‌شود، لذا تقاضای ما این است که مردم به این مساله توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه استفاده از پنبه آغشته به ماده ضدعفونی کننده پایه الکلی برای انجام این کار کافی است، تصریح کرد: برای ضدعفونی کارت های سوخت از اسکاج و مایع ظرفشویی استفاده نشود چراکه این کار نیز به کارت های سوخت آسیب وارد می کند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید